Milla och bullhjälpen

17 Dec

Jag bara måste skriva om underbara Milla Martin som dykt upp i media lite här och var de senaste dagarna. Senast igår på Hjältegalan. 

Milla Martin är den 9åriga flickan som sett hemska bilder på svältens barn i Afrika och blivit så berörd att hon med hjälp av sin familj kom på Bullhjälpen. Genom att sälja 10-kronorsbullar där vinsten går oavkortat till Radiohjälpen har hon lyckats få in över 200 000 kr i sin kampanj. Tänk dig att något så litet som en bulle kan göra så mycket!

Jag blir så glad och varm i hjärtat av att det finns så fina barn i vårt land som berörs och gör något för att hjälpa andra i nöd. Att Milla har sånt engagemang och sådan drivkraft är ju så häftigt! Tänk om alla kunde göra något sånt här, vad långt vi hade kommit i världen då! Jag blir också så glad av att det finns så många som vill bli bullhjälpare genom att sälja bullar eller bara ge ett bidrag.

Vill du bli en bullhjälpare, kika in hos Milla och läs vad du kan göra!

Bildkälla: bullhjälpen.blogg.se

12 svar to “Milla och bullhjälpen”

  1. Leila 17 december , 2011 den 14:03 #

    Gissa om tårarna rann igår när jag satt o såg på svenska hjältar galan!
    Och lilla Milla var så söt!, får gåshud när man tänker på hur mycket underbara hjälpsamma människor som det finns där ute i världen! =)

  2. Fröken M 17 december , 2011 den 15:03 #

    Snacka om fantastisk liten tjej !!! 🙂

  3. sannas rum 17 december , 2011 den 15:47 #

    Min pojkvän tyckte också att jag skulle skriva om det här! Så jag tänkte jag ska göra det ikväll eller imorgon, för nu ska vi baaaka julbak (:

    Jag sa igår att ”Såna barn som Milla vill jag ha, med ett stort hjärta, smart och mogen!”

  4. Barnens Hjältar 17 december , 2011 den 16:09 #

    Hon är urgullig! Fint namn med 😉

  5. Pernilla 17 december , 2011 den 16:33 #

    Jaa vi hoppas också han snart sover bra igen. Sömn är ju så viktigt, speciellt när man ska orka ta hand om två stycken.

    Verkligen såå härlig tjej, stort hjärta för att inte vara äldre.

    Ha det gott, kram kram.

  6. elsa! 17 december , 2011 den 16:40 #

    jag håller meD:D<3

  7. kajsa 17 december , 2011 den 20:56 #

    Så otroligt fint av henne!

  8. Jasmine 17 december , 2011 den 22:27 #

    Bullhjälpen har jag hört talas om. Det verkar så himla bra!
    Kram

  9. Linda Olsson 18 december , 2011 den 00:03 #

    Helt otrolig liten tjej! 😀

    Sv; hihi, ja ullared är ju alltid kul! Åh va du där nyligen! Hittade du massor fint då?

    Kram

  10. Vradxalyx 18 december , 2011 den 10:15 #

    Hej! Vilken trevlig blogg du bjuder på. Hit kommer jag flera gånger 😉
    Ha en underbar 4:e advent!
    kramkram

  11. Amy's piece of cake 18 december , 2011 den 16:38 #

    Kan bara instämma i det du skriver! Vilken underbar tjej 🙂

    Önskar dig en trevlig 4:e advent!

  12. Vivi 19 december , 2011 den 14:21 #

    Jag såg också henne på Hjältegalan, en så inspirerande liten tjej! Det är ju faktiskt så att något litet kan bli något stort! Själv funderar jag på att dra igång en liten välgörenhetsgrej till våren.
    Vi får se hur långt jag kommer med lite sponsring av lokler osv här i närheten.

    Ni kan ju själva dra ihop lite folk och ha eget cocktailparty i nya lägenheten ?
    Vi satte oss ned och planerade nyår igår, det blir tre rätters & jag står för efterrätten & champange ! 🙂

    Åh vad söt du är! Tack! Blev riktigt glad för armbandet, det kommr användas flitigt 🙂

    Kram !!

Kommentera

