Snickerskakor/jordnötskakor

11 Dec

Förra året introducerade gubben dessa godingar för mig och jag blev kär! Här kallar jag dem jordnötskakor men de kallas även snickerskakor av många. Dessa kaloribomber är så goda att man måste göra minst dubbel sats. Dessa ska vi ge oss på att baka idag, får se om det finns några kvar till jul sen…

Dessa går dessutom utmärkt att frysa in så baka många på en gång!

15 svar to “Snickerskakor/jordnötskakor”

  1. Fröken Tö 11 december , 2011 den 11:07 #

    Ja riktigt juligt blir det med apelsiner och nejlikor och framför allt så lukter det ju gudomligt gott när de väl är uppe!:) Jepp, det skulle ju vara himla synd om det vore så och just därför så bakar jag inte heller så mycket för tillfället =( Men snickerskakorna är ju en favorit…Ha en fin dag!

  2. Elin 11 december , 2011 den 11:54 #

    Men usch så gott! ;D
    Svar: Jadå det hade jag (:

  3. Nadja 11 december , 2011 den 12:44 #

    Tack. =) Dem är riktigt goda. =) Bjudit dem på vänner och släkt och alla har älskat dem. =)

    Allt bra? =)

    Kram

  4. Tess 11 december , 2011 den 12:45 #

    Det där måste ju ändå vara en av de godaste kakorna man kan göra! 🙂

    Och ja, havreklipannkaka är jätte gott tro det eller ej! Och med en klick vispad grädde till är det som efterätt 🙂 Smakar nästan som vanliga, lite tjockare konsistens bara!

  5. Carro 11 december , 2011 den 13:22 #

    De där är så sjuuuuukt goda!!

  6. Erika 11 december , 2011 den 14:54 #

    De där kakorna är ju så himla goda!

  7. Linda-Mamma till Alfred 11 december , 2011 den 14:58 #

    Dom där är så goda verkligen!!Gjorde efter ett litet annat recept sist jag gjorde dem, men får testa detta med;)
    Åh ballerinan du testade är ju så god! Ja haha Dumlen har äntligen kommit till vår stad;)Har nu kommit hem från vår spavistelse;)

  8. Emelie - Mamman som älskar vitt 11 december , 2011 den 15:26 #

    Dom där har jag gjort i flera år, jämt till min födelsedag. Mums dom är så himla goda!!!

    sv. Dom ska jag absolut se, Jack frost är de någon fortsättning på Santa claus med Tim allen va??

    Kramar!

  9. Linda-Mamma till Alfred 11 december , 2011 den 16:05 #

    Vad gulligt bakeri såg faktiskt en kakbok ifrån dem inne på Lagerhaus, då blev jag lite full i skratt;)

  10. Alexandra - kärlek på tallrik 11 december , 2011 den 17:28 #

    Snickerskakor är bland det godaste som finns, det är knappt att man vågar baka dem, de tar slut så snabbt 😉

  11. anniepiie 11 december , 2011 den 19:11 #

    Åhh det finns ju inget godare (el onyttigare) 😛 hihi Mums!! SV: jaa, himla trist men vi ska åka så fort det blir bättre väder! 🙂 HIttade massa fint i kosta iaf! 🙂 Åhh har du varit i kalmar nu i helgen??? 🙂 va roligt, då är vi inte långt ifrån varandra. hihi Ha en underbar kväll nu! 🙂 Kram

  12. Barnens Hjältar 11 december , 2011 den 21:30 #

    Åh vad gott det ser ut 🙂 Hoppas du haft en bra helg!

  13. Amy's piece of cake 11 december , 2011 den 21:48 #

    Så gott, mums!

  14. Helena 12 december , 2011 den 20:13 #

    De här ser ju supersmarriga ut!:) Förstår att de måste bakas i dubbelsats. Synd att jag inte tål jordnötter men jag kan glädja de andra här hemma med dessa läckerheter:D

    Jag hade nog aldrig klarat av att jobba på båt, för jag blir så lätt illamående. Vad har du för arbetsuppgifter där?
    Hoopas du haft en bra start på veckan:) Kram

  15. Selina 13 december , 2011 den 14:24 #

    Åh snickerskakor är galet gott!

    Glad lucia på dig!

    //Love Selina

Kommentera

