Favorit i repris, Dreamy cakepops

9 Dec

Jag har visat detta recept 2 gånger tidigare redan men kan inte låta bli att visa det en gång till. De är ju perfekta till julbordet också!  Vill du kan du istället välja en vitchoklad som du färgar i rött eller grönt. Finns även redan färgad choklad!

 
1 drömrulle
200 gr mjölkchoklad
Strössel
 
Smula ner drömrullen och vispa till en jämn smet. Forma till små bollar och stick ner en pinne i varje. Ställ in i frysen i ca 15 min så de stelnar till. Under tiden smälter du choklad. Doppa klubborna i chokladen och strö över strössel. Ställ in i kylen tills chokladen stelnat. Servera kalla!
12 svar to “Favorit i repris, Dreamy cakepops”

  1. Patricia♡ 9 december , 2011 den 10:35 #

    Haha, ja lite annorlunda recept är det allt, men pojkvännen har mumsat i sig alla så de dög nog att äta.
    Nej jag har inte druckit någon glögg ännu. Får göra det i helgen. Den har helt glömts bort gång på gång.

    Ha en jättefin helg sötnos!

  2. Vivi 9 december , 2011 den 11:05 #

    YEY! Tack Eleonore !

  3. Amanda 9 december , 2011 den 11:11 #

    Det lät ju både gott, och enkelt att göra. Ha en fin fredag! =)

  4. Carro 9 december , 2011 den 13:22 #

    De är så fina tycker jag!

  5. Helena 9 december , 2011 den 13:40 #

    De ser smarriga ut, mums!:) jag mste ta och göra cakepops nästa vecka. De ser så gulliga och goda ut.

    Sv; Tack, så jättemycket. Kul att du gillar dem.
    Fy va hemskt att behöva jobba när det blåser så och man känner sig helt sjösjuk. Skönt du få va i land ett tag nu. Tror du att man vänjer sig med tiden om man är på sjön?

    Ha en jättefin helg!:) Kram

  6. Anna 9 december , 2011 den 14:40 #

    SV: Ja men visst var den toppen söt.

  7. Jouline♡ 9 december , 2011 den 14:45 #

    Åhh.. så goda dom såg ut 🙂 Detta måste jag testa! Ja det känns alltid bra med löshår enligt mig 🙂
    kram

  8. Linda-Mamma till Alfred 9 december , 2011 den 15:31 #

    Mmm gottit. Nu är mitt testinlägg uppe;)

  9. AnnaWK 9 december , 2011 den 15:54 #

    Sv: Ja det inspirerar till att hitta nya recept istället för de gamla vanliga klassikerna.

    HP-kokboken köpte jag i USA i somras men den finns även på amazon.co.uk och så har jag skrivit ett inlägg om boken tidigare som går att läsa om här: http://annawk.blogg.se/2011/july/the-unofficial-harry-potter-cookbook.html#comment

  10. Pernilla 9 december , 2011 den 16:56 #

    Åhh det var ju dem jag skulle prova göra någon gång. Kanske kommer passa bra på pojkarnas 1 års kalas. Men det är ju ett tag till 🙂

    Hoppas allt är bra med dig annars? Kram kram.

  11. hilda 10 december , 2011 den 15:01 #

    kan du sluta baka så mycket gott? man blir ju sjukt sugen 😦

    sv: jag vet inte om det redan har gått eftersom det släppts på webben?

  12. Amy's piece of cake 11 december , 2011 den 21:01 #

    Cake pops är alltid gott! Så fina de ser ut!
    Vi gjorde juliga sådana för ett tag sen men jag har ännu inte lagt upp dem på bloggen!

Kommentera

