Semlor redan??

3 Dec

Denna syn mötte mig på City gross när jag var där och handlade i veckan. Mina mun började genast vattnas, finns det något godare än semlor?? Men så länge det inte är saffranssemlor känns det lite väl tidigt att börja sätta i sig en av dessa. Det räcker med de dryga 10 semlor jag brukar få i mig varje år iaf…

12 svar to “Semlor redan??”

  1. amanda 3 december , 2011 den 12:49 #

    svar: ja, det var verkligen toppen. så mysigt!

  2. Linda 3 december , 2011 den 14:17 #

    Jag såg dem där för cirka 2 veckor sedan, min mamma och pojkvän köpte varsin (jag äter inte semlor) och gav dem toppbetyg!! Men är det inte liiite tidigt? Semlor ska väl komma efter nyår iaf. Samma sak med mina älskade äppelmunkar från Gylles (testa dem om du inte gjort det ännu!!) som brukar komma någongång mitten på hösten. det kanske blir lite extra gott för att man inte äter dem året runt? 🙂

  3. Elin 3 december , 2011 den 16:02 #

    Åååh, saffranssemlor! Jag ska definitivt testa att göra semla av en lussebulle när jag får chansen, kan inte bli annat än gott! 😀

  4. Amy's piece of cake 3 december , 2011 den 16:05 #

    Definitivt för tidigt för semlor! 😉

    Sv: Har fått ditt mail och jag ska besvara innan onsdag eller under onsdagen om det går bra! 🙂

  5. Helena 3 december , 2011 den 16:52 #

    Det känns på tok för tidigt med semlor nu. Vi hade som tradition några år att äta den första semlan på annandag jul när vi var ute och shoppade på rea.

  6. Anna 3 december , 2011 den 18:53 #

    Jag såg semlor på ett cafe för säkert en månad sen. Gillar inte semlor, bara locket 😉

  7. Lajna 3 december , 2011 den 21:09 #

    Vi hade semlor här för ett tag sedan. Galet att de kommer tidigare för varje år!

  8. Nadja 4 december , 2011 den 09:08 #

    Här nere har vi saffrans semlor. =) kram

  9. Amanda 4 december , 2011 den 09:08 #

    Mums, gott med semlor! Men kanske lite tidigt ändå! =)

  10. Oj, snacka om att börja i tid!

  11. Sari 5 december , 2011 den 13:40 #

    Åh så gott, älskar semlor! Lite tidigt kanske, men jag kommer ändå vänta ett tag till 😉

  12. malin-helena 5 december , 2011 den 14:35 #

    Nämen skojar du med mig! :O Semlor nu?
    Nog för att jag älakar semlor, galet gott!
    Men detts är ju på tok för tidigt, det förstör ju det hela med ”efter julen kommer fasta”
    Man ska ju längta när man är trött på all julmat att snart är det över och då får vi börja längta tills semlorna kommer. 😉

    Jag hoppas du haft en fin helg. Själv har jag varit i Norge och hälsat på farfar, mycket trevlig och mysig helg. 🙂
    Kram!

Kommentera

