Testfredag v 48: Hägges Saffransmuffins

2 Dec

Det är dags för våra testfredagar igen och jag kan inte annat än älska dessa! Tänk er själva att få testa massa godsaker varje vecka. Denna vecka testar vi julbakverk. Vissa har valt pepparkaksrullar(dammsugare med pepparkakssmak) och andra har testat annat. Som jag som testar Saffransmuffins!

Kika in hos de andra testarna för att se vad de valt:

AngelicaCamillaAnna, Mia, HannaSofieLinda och Nadja 

Nu till testet. Jag valde som sagt dessa saffransmuffins med mandelfyllning.  Men jag skulle snarare säga mandeltopping då det endast ligger några mandelbitar ovanpå. Men muffinsen i sig är väldigt saftig och har en god saffranssmak. Perfekt att bjuda på till adventsfikat om man inte har tid att baka!

10 svar to “Testfredag v 48: Hägges Saffransmuffins”

  1. Jouline♡ 2 december , 2011 den 16:50 #

    Åhh saffransmuffins.. vad gott det lär 🙂
    kram

  2. IDAWA 2 december , 2011 den 16:57 #

    sv: Ja, ska bli så mysigt med jul! 😀 Jag har varit på en julmarknad hittills, fast den var jätteklen och tråkig.. Plus att det regnade.. Själv då? 🙂

  3. tess 2 december , 2011 den 19:02 #

    Jag har redan bakat en massa gott, men kanske borde testa och köpa de där när fikat tagit slut här hemma och orken inte finns att baka nytt 😉

    Åååååh, jag förstår att du längtar till 19 jan! Tänk att få titta på er lilla bebis 😀

  4. kajsa 2 december , 2011 den 21:24 #

    måste testa dom! 😀

  5. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 2 december , 2011 den 21:54 #

    sv: Ja muminmuggarna är verkligen sjukt söta 🙂 Gör kaffet mycket godare 😉

  6. Rinki 2 december , 2011 den 23:22 #

    Åh! De ser rätt så goda ut, jag älskar saffran i bakverk och har faktiskt köpt hem saffran i år då det inte var så farligt dyrt, 30 kr för 3 små påsar. Men det har varit svårt att baka här, har inget bakbord och diskbänken som man skulle kunna göra rent (det är ett bra underlägg) så är det rätt så högt upp..har du några idéer?

    Sv: Ja, böckerna blev lite speciella på det sättet och när jag var typ den enda i min dåvarande bekantskapskrets som hört talas om första Twilight-boken, så kändes det lite som att jag var ensam med den, det var en skön känsla. Det var först långt efter som den började sprida sig och precis som du skrev så tappar det ju glansen när det blir så extremt mainstream.

    Tack så jättemycket, jag vet verkligen inte hur jag ska tacka dig! Men det känns verkligen så härligt att få höra dig säga en sådan sak, att jag skulle kunna lyckas inom journalistik. ❤

    Youghurt med kanel och socker tycker jag låter riktigt mumsigt, ska nog testa det imorgon bitti till och med, vill minnas att vi har lite vaniljyoughurt i kylen. Ska du hitta på något speciellt nu till helgen? Hur är allting med dig?

    Puss och Kram!

  7. | Yohanna | 2 december , 2011 den 23:26 #

    Såg ju massa goda ut! 🙂

    SV: Tyvärr så har våran snö försvunnit igen.. :/ Håller tummarna för att den kommer tillbaka igen.
    Åh okej, då blir det med brun farin då helt klart! 😉

  8. LIENE 3 december , 2011 den 07:11 #

    sv: Får ju mer sålt om jag har rea:) men lite får jag sålt. Får dock ingen inkomst. Det blir fler utkomster nu i början.

  9. alice 3 december , 2011 den 19:02 #

    svar: oh tack! 😀

    haha, jag stod och kollade på någon slags saffransbulle igår men vågade inte prova. känns som att lussebullarna tar priset för saffransbulle ändå 😀

  10. Jasmine 3 december , 2011 den 23:27 #

    Tack för tipset!

    Svar: Vi får inte sluta hoppas på en vit jul. Man vet aldrig! Ett är i alla fall säkert; morgondagens julvandring kommer inte dekoreras av vita flingor…

    Bra där! Man ska börja baka julgodis tidigt. Det är tillräckligt mycket stress. Dock måste jag nog erkänna att det nog kommer bakas julgodis ganska sent även i år.

    Kram

Kommentera

