Slipsens ord: Gränsen mellan oss

2 Dec
”Det är en fin linje som går mellan oss, en linje som skiljer dig från mig.
Trots att du är långt bort från mig, händer det att jag tänker på dig som en del av mig.
Även om jag aldrig fick träffa dig rent fysiskt har du alltid funnits med mig.
 
Aldrig har jag släppt in någon i det rummet där du är med mig.
Många gånger har jag hunnit tänka att det är dags, dags att gå vidare och lämna dig. Men det är omöjligt för varje gång jag ser mot himlen är det dig jag tänker på.
 
Hur hade livet sett ut med dig? Vad hade hänt med vår familj?
 
Dessa frågor kommer jag aldrig få svar på, så varför ska jag ens ställa dem?
 
Livet bjuder på många överraskningar. Lika mycket glädje som sorg. Men jag kan många gånger tänka att du är en dröm som aldrig blev av, som en lögn och lite till.
Det finns få människor som jag släppt in i mitt innersta rum. Dig hade jag släppt in utan problem.
 
Du skulle varit min syster. Du skulle varit mitt hopp.
Jag skulle varit din förebild. Din storebror.
 
Det blev aldrig så”
 
Av Marcus ”Slipsen” Åberg

3 svar to “Slipsens ord: Gränsen mellan oss”

  1. Annika 2 december , 2011 den 08:40 #

    Han skriver bra!

  2. Barnens Hjältar 2 december , 2011 den 09:41 #

    Vad fint!

  3. Vivi 5 december , 2011 den 11:40 #

    En otroligt vacker text! Vemodig & vacker !

Kommentera

