Shopping, julstämning och Ullared!

28 Nov

Igår kom vi hem från ett regnigt men juligt Göteborg. Vi har haft en otroligt mysig helg men den gick alldeles för snabbt. Det blev lite shopping i Nordstan som vi bodde grannar med, shoppingbrunch på hotellet, ett mysigt besök på Liseberg på kvällen och middag på den mysiga restaurangen JallaJalla som rekommenderades av hotellet. Otroligt mysigt var det på Liseberg och det var så fint som jag minns det. Maten på JallaJalla var riktigt god! Vi kommer absolut gå dit igen!

Vi hade dessutom tur när vi åkte hem igår. Tidigt gav vi oss iväg mot Ullared där vi shoppade loss ett par timmar och sen bar det av hemåt mot Karlskrona. Visst var det blåsigt och stundvis regnigt på vägen men vi märkte inte av några av de problem som rapporterats. Vi hade tur som åkte i rätt tid med andra ord!

9 svar to “Shopping, julstämning och Ullared!”

  1. Patricia♡ 28 november , 2011 den 10:19 #

    Men åhh, jag var ju där inne lördagskvällen:( Var ju helt inställd på att det var söndagen ni skulle dit:(

    För mig försvann dock julstämningen. Blev helt deppig av att se alla gå runt där med sina paraplyer och känna regnet bara ösa ner. Men kul att ni fick en så bra helg i alla fall. Skoj med Ullared också. Köpte du något skoj?

    Kramar

  2. Nadja 28 november , 2011 den 10:23 #

    Vad mysigt ni verkar har haft det. =) Nä det är inte lika många som mig som gillar julmarknader. =)

    Allt bra? =)

    Glöm inte och var med i min tävling där vinsten är en hemlig goodibag. =)

    kram

  3. Vivi 28 november , 2011 den 10:47 #

    Gud så mysigt det lät ! En riktigt myshelg med både Gekås & liseberg, hittade du ngt roligt på Gekås ?
    Vi försökte köra från Gbg vid femtiden, men vi vände. Vi hade tänkt åka till Varberg, det är ju inte långt , men vi hörde om trafikaos på radion och dessutom ringde min kompis sambo och sa att vi borde vända för det blåste så mycket att ha hade blåst omkull…och han är ingen liten kille. 🙂
    Jag hann till jobbet iaf i morse, jag tog ett av de tidigaste tågen jag kunde hitta, så det slutade bra iaf även om jag är ltie trött … 🙂
    Kramar !!

  4. Lisen 28 november , 2011 den 11:21 #

    Åh vilken myshelg! 🙂

  5. Anna 28 november , 2011 den 11:57 #

    sv: oh, tack så hjärtligt ! 🙂 så glad jag blir !

    och ja det tycker jag den ser så sjukt god ut ! haha

  6. Amanda 28 november , 2011 den 12:07 #

    Ullared är alltid skoj, man brukar ju kunna göra riktigt bra fynd! =)

  7. Marcus Å 28 november , 2011 den 15:26 #

    Vad trevligt ni har haft det då! Jag tyckte det var väldigt mysig julmarknad i Gamla Stan, du brukar gå på den va? 🙂
    Kram

  8. My Vestlund ❣ 28 november , 2011 den 20:26 #

    Mys!!!!

  9. Helena 28 november , 2011 den 21:39 #

    Vad härligt med en liten minisemester och suga in julstämningen. Hoppas du hittade många fina saker och som sagt tiden går alldeles för fort när man har roligt.:)

    Sv; Jag känner mig bättre nu men har ännu en bra bit kvar till mitt friska jag. Jag måste ta det lugnt bara, för anstränger jag mig för mycket blir jag helt yr och svimfärdig. Huvudsaken det går åt rätt håll iaf.

Kommentera

