Testfredag v47: Kiviks Hallonglögg

25 Nov

På söndag är det första advent och säkert första glöggmyset för många. Vi i testpanelen har redan tjuvstartat med glöggen och denna vecka testar vi Blossa 11 med smak av mörkrostat kaffe och såklart ett alkoholsvagt alternativ(2,2vol%, svensk lag bestämmer att en dryck på 2,25 är en alkoholdryck. Denna är alltså på gränsen).

Kika in hos de andra testarna:

AngelicaCamillaAnna, Mia, HannaSofieLinda och Nadja 

Jag valde att prova en av Kiviksmusteris glöggsmaker för året. Det blev Hallonglögg med en gnutta kardemumma. Jag måste säga att denna glögg var bland det godaste jag druckit. Som liten fick jag dricka varm svartvinbärssaft istället för glögg och detta var som att komma tillbaka till den tiden. Hallonglöggen smakar mest varm hallonsaft och inte så mycket glögg. Men vad gör det, den är ju supergod!

15 svar to “Testfredag v47: Kiviks Hallonglögg”

  1. Anna 25 november , 2011 den 17:41 #

    Jag provade blossas men denna hade kanske vart godare=)

  2. Hanna 25 november , 2011 den 18:24 #

    Det lät faktist riktigt gott.
    Jag valde faktist prova te glögg. DÅ jag älskar te och det var riktigt gott med
    te glögg.

  3. Linda-Mamma till Alfred 25 november , 2011 den 18:32 #

    Jag tar mitt test på söndag första advent dp skall vi ha glöggmys här hemma;)
    Har haft besök hela eftermiddagen så det har inte blivit ngt med nått;)

  4. chayenne 25 november , 2011 den 18:47 #

    sv: tack så jättemke 🙂

  5. Matildaz 25 november , 2011 den 18:53 #

    låter gott 🙂

  6. Heidi 25 november , 2011 den 19:30 #

    Sv: Jo, lyktorna är otroligt fina. 🙂 Jag gillar vår entré och precis då vi har ljus där ute 🙂
    Jo det skall no bli intressant. 🙂 Skall försöka snappa opp så mycket som möjligt på denna praktik, eftersom jag har planer på att inrikta mej på barn. 🙂
    När har ni planerat att det skall bli familjeförökning eller får det komma med sin tid och tyngd? 🙂
    Så glad för er. 🙂 Kram!

  7. Carro 25 november , 2011 den 21:02 #

    Den lät ju suuuuupergod!
    … undrar om vi skrev upp den på vår glögghandlingslista på jobbet igår. haha. Vi ska ha glöggkväll snart o testa lite olika glöggsmaker 😀

  8. anniepiie 25 november , 2011 den 21:27 #

    låter gott med hallon glögg! 😀 SV: Jaa, jag med, kul att handla julklappar faktiskt! 😀 Trevlig helg. Kramis

  9. Leila 25 november , 2011 den 21:58 #

    Hej gumman!
    Åh den där glöggen lät otroligt god, måste se till att köpa hem en flaska 🙂 Vad ska du hitta på i helgen? Stor kram

  10. Diana 25 november , 2011 den 22:04 #

    Nja, glögg är inte min grej. Synd för det ser himla mysigt ut.

  11. Cassandra 25 november , 2011 den 22:14 #

    Är inte ett stort fan av glögg men det låter god! 🙂

    SV: Nja, det var panerad torsk som vi gned in med anjovis och sen låg den i grädde, mjölk, kryddor och doppad med dill! 😀
    Åh, tack så mycket för förslagen. Ska lägga till knäck också, hur kunde jag glömma det!
    Jadå, ska ta så många bilder jag bara kan och hinner 😀

  12. PEETRA 25 november , 2011 den 22:43 #

    – jaså inte? 🙂 Det är rätt svårt att göra rullrån, man måste va så snabb, men när man fått in snitsen så går det kanon 🙂
    Ja eller hur, massor med lussekusar blir det i år! Bakade det idag faktiskt 🙂
    kram

  13. sara 26 november , 2011 den 09:33 #

    jag smakade nån hallonglögg men var alldeles för söt för min smak.. jag håller på vanlig blossa 😉

  14. Annika 26 november , 2011 den 11:03 #

    Åååå den måste jag smaka!

  15. Michaela Snöborgs 29 november , 2011 den 20:49 #

    Var jättenära på att köpa den i helgen! Får köpa den nästa helg istället om den var så god 🙂 Hoppas allt är bra med dig! Läser fortfarande din blogg fast jag inte har min gamla kvar 🙂

Kommentera

