Frukost- och mellanmåltips

25 Nov

Häromdagen eftersökte jag tips på frukost och mellanmål och fick in massa fina förslag. Jag har valt ut mina favoriter och jag ska helt klart ta mig i kragen och prova alla. Davosgröt verkade helt klart populärt, fick in fler förslag på denna gröt! Som utlovat finns här nedan förslagen med länk.

Hoppas ni andra i samma situation som mig får lite idéer!

Vickan– Till mellanmål brukar jag baka matiga muffins på havregryn, fetaost och soltorkade tomater.

Nadja– Knäckebröds med makrill och kokt ägg, Plättar, sirap och färska bär, Varma mackor med salami och ost, Omelett med salami, tomat och ost.

Tess– Davosgröt (blanda 2 dl yoghurt med 1 dl gryn) & toppa med det du gillar allra mest!

Caroline– Davosgröt; 2dl vaniljyoghurt + 0,5dl ekologisk fruktmüsli + 0,5dl blåbär blandas kvällen innan i en djup tallrik. Sätt plastfolie över och in i kylen. Ta fram på morgonen och ät toppad med lite vanilj/naturell yoghurt + solroskärnor och en skivad banan. MUMS!

Sofia– En smoothie (vaniljyoghurt, frysta bär, kesella och linfrön)

Camilla– äggröra, fruktsallad med kesella/keso eller liknande, smoothie med vaniljyoghurt, risgrynsgröt

Josefine– Smoothie och 1 knäcke med keso & avokado och ett med ägg & kaviar, havregrynsgröt med vaniljyoghurt och banan, macka med ägg & kaviar.

11 svar to “Frukost- och mellanmåltips”

  1. sandra 25 november , 2011 den 11:44 #

    de är alltid kul att få öppna paket och de tycker ju alla barnen 🙂 min kalender har min mormor broderat och de är kul att den kan komma i arv 🙂 kram

  2. Cilla 25 november , 2011 den 11:58 #

    Åh tack så mycket för din röst! 😀 Saffransbiscotti måste jag absolut prova också. Spännande med nya recepttips!

  3. Nadja 25 november , 2011 den 12:23 #

    Dem har alltid bra recept, där jag har hittat min risotto mm. =)

    Ja julstjärnor är så underbart. =)

    Ska du köpa några fler julsaker? =)

    Kram

  4. Carro 25 november , 2011 den 12:37 #

    Vad en massa bra tips du fick! =)

  5. | Yohanna | 25 november , 2011 den 12:56 #

    SV: tack, hehe nej det är hårinpackning ^^,

  6. Amanda 25 november , 2011 den 13:05 #

    Gott, många bra tips där! =)

  7. Alex 25 november , 2011 den 15:16 #

    ååh vad gott allt låter! fast kan ju bero på att jag är hungrig hehe…

  8. Sofia 25 november , 2011 den 20:57 #

    Massa gott. Måste nog bli prova att göra grönt av någon form.

  9. Elin 25 november , 2011 den 22:00 #

    Åh, älskar frukosttips! Låter hur gott som helst det där, synd att jag är så lat om mornarna bara.. 😉
    Svar: Ja, det är verkligen roligt 😀 Trivs jättebra här, hade världens fördomar men jag får erkänna mig besegrad. Den här staden är inte alls särskilt dum faktiskt, haha.

  10. C O L O R S P L A S H 26 november , 2011 den 01:13 #

    vilka bra tips! kul att du frågade läsarna också 🙂

  11. josefine andersson 1 december , 2011 den 14:27 #

    åh vad glad jag blir alltå :D!!

Kommentera

