Pannkakor med nutella och banan

23 Nov

Ikväll åt vi pannkakor till middag och vi kom på de underbara crêpsen vi åt i Köpenhamn i somras. De läckra med nutella och banan som du kan se på bilden nedan. Middagen blev istället dessertpannkakor! Ibland får man vara lite busig…

  • Tänk dig själv att bred på en sked nutella och skiva över ½ banan över 1/4 av pannkakan strax innan den ska tas ur pannan.
  •  Sedan viker du den 2 gånger! Gaaah säger jag bara!

22 svar to “Pannkakor med nutella och banan”

  1. jennifer 23 november , 2011 den 17:31 #

    ohno! varför hittade jag till din blogg? blev ju lite smått förälskad på kuppen och har fått ytterligare en blogg att följa..! 😀

  2. LIENE 23 november , 2011 den 17:31 #

    sv: Ja, var ett tag sen jag kommenterade här men jag kollar in nästan varje dag:)
    Visst skulle den skjortan passa till kjolen.

    Låter otroligt gott!

  3. anniepiie 23 november , 2011 den 17:49 #

    Låter ju farligt gott!! 😀 hihi SV: Jaa precis, himla bra!! hoppas att allt är fint med dig! 🙂 Kramis

  4. Nadja 23 november , 2011 den 17:58 #

    Låter smarrigt gott. =) jag hade nog prövat med hallon. =)

    Ja hoppas några av tipsen ger dig något. =) Ja det gäller och leta. =) Brukar du köpa mitt kök tidningen? =) kram

  5. Linda-Mamma till Alfred 23 november , 2011 den 18:31 #

    Nä eller hur, hihi..finns mycket bra bland mina tradera auktioner verkligen, passa på vettja;)
    Har ny design nu, vad tycks?

  6. Diana 23 november , 2011 den 18:38 #

    Det låter helt galet gott… och sött… 🙂

  7. Elin 23 november , 2011 den 18:52 #

    Muuuuuums! Blev inte lite sugen!
    Svar: Mina föräldrar bor nära Väla, jag själv bor ju numera i studentlägenhet i Malmö (; Men det var minsann på tiden ändå! ;D

  8. Carro 23 november , 2011 den 19:40 #

    Det där är så sjuuuuukt gott! Vi åt många sånna i tunisien 😛

  9. Sandra 23 november , 2011 den 20:06 #

    Oj oj, såååå gott!
    Aha vad roligt 🙂 Vi ska också till Liseberg, kanske springer på varandra haha.,Absolut ett måste, så himla mysigt där ju.
    Japp nu är den skickad, har varit lite disträ så det blev glömt sist.

  10. Leila 23 november , 2011 den 20:54 #

    Åh vad smarrigt det där lät! =) *mums*
    Hoppas att allting är riktigt bra med dig vännen o att du haft en toppendag. Kramisar

  11. Cilla 23 november , 2011 den 21:16 #

    Åh vad smaskigt!
    Min italienske man äääälskar lussekatter så jag måste prova de två saffransvarianterna (muffins & scones) på honom någon gång! ;D

    Ja, den virkade luciakronan blev ganska fin till slut. Det finns en liiiten bild på min blogg nu. 🙂

  12. Jennie & Fröken Flis 23 november , 2011 den 21:35 #

    oooh! Smarrigt! så roligt at kika in här och få massa härliga tips 🙂

  13. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 23 november , 2011 den 21:41 #

    Mums 🙂 Och jag som inte ens gillar banan blev sugen!

    sv: Hihi ja det känns himla härligt – så goda blev dom. Måste nog genast baka nya 😉

  14. Patricia, Wiljas mamma & lillasyster i magen. 23 november , 2011 den 22:04 #

    Men OJ!! 😀 Vart har jag hamnat? värsta fällan för den gravida! Tack så mycket för din kommentar.
    Än sålänge så har jag alla mina kläder som jag haft innan (xz-s) men de börjar bli tight….. så nu inväntas ett litet paket från h&m med en mammakofta och tights! 😀

    Hoppas att allt är bra.
    Kramar!

  15. tess 23 november , 2011 den 22:04 #

    Ååååh, vad gott!! 😀

    Hehe, den känslan kommer nog snart, om det är en pojke eller flicka 😉 Jag kommer som sagt bli jätteförvånad om det blir en tjej eftersom det verkligen känns som att det är en pojke. Jag kommer på mej själv med att titta på ”pojkgrejer” och ”pojkfärger” hela tiden hehe. Inte för att jag hellre vill ha en pojke än en flicka, för det spelar ingen som helst roll 🙂

  16. Marcus Å 24 november , 2011 den 08:55 #

    Ja, det är inte lätt att hitta nyheter här ute… Men du får gärna läsa på http://www.enytt.com
    Kram

  17. matilda Thors 24 november , 2011 den 09:29 #

    jaa, och bäst av allt, jag har söta lurvhundar gånger TVÅ 🙂

  18. Vivi 24 november , 2011 den 09:40 #

    Mmmm vad gott !
    Älskar pannkakor, när jag pluggade åt jag det jätteofta, men jag brukade fylla dem med avokado, keso och stekta champinjoner, det var mums ! Tyvärr blev det en väldigt poppis rätt i studentkorridoren där jag bodde och alla tyckte ju att jag gjorde den så bra, så det blev mycket brassande av pannkakor ;P

    Kram!

  19. alis 24 november , 2011 den 15:39 #

    svar: ja, visst är det fint? 🙂

    Åh, älskar crepsen i köpenhamn!

  20. Tess 24 november , 2011 den 20:29 #

    men åh åh åh nu dör jag! Nutella på pannkaka, pratade om det idag & så har du ätit det. ÅH!

  21. Emma - Husmor Emma 24 november , 2011 den 20:35 #

    Crêpes med nutella måste bara vara det godaste som finns! Så synd att de inte har det i varje gathörn som i Paris!

  22. Lisen 25 november , 2011 den 11:02 #

    låter jättebra det! 🙂
    åh vad gott!

Kommentera

