Julen är räddad, billig saffran i år!

22 Nov

Julen är räddad iår! Förra årets saffransbrist är ett minne blott och i år har goda väderförhållanden gjort att vi nästan kan bada i saffran. Ok så väl kanske det inte är men saffranspriserna har halverats sen förra året!

Så i år kan vi baka massvis av saffransdoftande godsaker till julbordet! Hur härligt låter inte lussekatter, saffransskorpor, saftig saffranskaka, saffransmuffins med god glasyr, saffransscones osv?

19 svar to “Julen är räddad, billig saffran i år!”

  1. amanda 22 november , 2011 den 10:52 #

    svar: jaa, starbucks i juletid är faktiskt riktigt mysigt!

  2. Cilla 22 november , 2011 den 11:19 #

    Saffransmuffins med glasyr och saffransscones låter onekligen både gott och spännande! Det måste jag absolut prova.. 😀

  3. Vickan - allt i rosa 22 november , 2011 den 11:20 #

    Mums.. jag älskar saffran! Det blir en hel del gott här hemma då 😉
    Jag har lagt ut en stor tävling på min blogg som kanske kan vara intressant 🙂

  4. Linda-Mamma till Alfred 22 november , 2011 den 11:23 #

    Ja tiden går fort han växer & blir äldre vår lille pojk..!
    Okej då får väl vänta på bilder då;)

  5. Nadja 22 november , 2011 den 11:53 #

    Jag köpte 2 paket saffran för 18kr. =) Så jag har 8 paket saffran hemma. =) Nu ska man bara hitta olika saffrans recept jag ska baka. =) kram

  6. Carro 22 november , 2011 den 12:38 #

    Ååå bra!!

  7. Vivi 22 november , 2011 den 12:49 #

    Yey! Jag hade tänkt baka saffransbiscotti i år , sedan kan man ju passa på att köpa på sig lite för saffranspanacotta & fisksoppa med saffran är ju himla gott 🙂
    Nu på söndag ska jag upp till Gbg till en av tjejerna i mitt tjejgäng, vi ska baka lussekatter allihopa!
    Ska bli himla mysigt, det brukar bli rätt många och ja … inte de traditionella formerna direkt *fniss fniss*

    Här är receptet jag pratade om 🙂
    http://missvivis.bloggagratis.se/2008/11/27/1146963-recept-pa-vitchoklat-tryffel-mumma/
    Det är riktigt mumsigt, det skadar nog inte att ha i liiite till vitchoklad 😉

    Kraaam

  8. Erika 22 november , 2011 den 12:54 #

    Så himla bra att den är billig i år. Jag ska ju baka lussebullar imorgon =)

  9. PEETRA 22 november , 2011 den 13:16 #

    – Hehe ja visst är den mysig 😀
    Härligt att saffranet är billigare i år, då blir det massor av lussebullar 😀
    kram

  10. JoHaNNa - Alltid Ny Tävling På Måndagar! 22 november , 2011 den 14:15 #

    ja visst ser dom super mysiga ut 😀 skulle inte vara helt fel att ha en sån att hoppa ner i 🙂

  11. Jouline♡ 22 november , 2011 den 14:21 #

    Hihi ja man har allt sina söta namn på sina husdjur^^ Åhh jag har hört att det ska vara billigt i år med saffran och det är ju toppen 🙂
    kram!

  12. Fröken Tö 22 november , 2011 den 15:00 #

    Sv: Roligt att du gillade min krans! Dock så tipsar jag ju enkelt om hur du gör en själv 🙂 Men annars så är ju Liseberg ett säkert kort (och mysigt också!). Och angående saffranet, så har jag redan köpt in några påsar och det är verkligen billigt ny i år! Så det kan nog bli en hel del gotter med en touch av saffran 😉
    Ha en fin dag! 🙂

  13. Patricia♡ 22 november , 2011 den 16:56 #

    Kanske borde jag baka lussekatter i år då om det är billig saffran, gjorde aldrig det förra året eftersom orken inte fanns.

    Tack, såg att du mejlat. Lovar att höra av mig om jag är där, självklart:)
    Kram

  14. malin-helena 22 november , 2011 den 17:52 #

    Åh! Vad härligt! Jag ska ju köpa massa saffran i år till både lussekatter och till grynkakan (hälsingejul) hihi..

    Mja, jag tycker med att det är mysigt att baka pepparkakor tillsammans med julmusik och mys, men det blir andra kakor i år istället. Kan nog bli lika mysigt det. 🙂

    Jag ska absolut lägga upp recepten när jag bakar allt hälsinge mumsigt inför julen. 😉

  15. Lisen 22 november , 2011 den 18:21 #

    Du får lägga upp lite saffransrecept så man får lite inspiration 🙂

  16. Helena 22 november , 2011 den 20:35 #

    Det gillas med billig saffran!:) Tänk vad det kan bakas och lagas gula rätter nu!

  17. Amy's piece of cake 22 november , 2011 den 21:02 #

    Härligt med billig saffran! Här ska bakas 🙂

  18. Lina S 23 november , 2011 den 12:37 #

    mm, såå gott!

  19. Jasmine 24 november , 2011 den 09:27 #

    Åh, va’ bra! Då slipper man oroa sig för att lussekatterna inte blir gula. 🙂

    Svar: Jim Carey gör huvudrollen i A christmas Carol väldigt bra. Sen att animeringen är bra gör ju saken bättre. 🙂

    Hoppas att du mår bra!
    Kram

Kommentera

