Pepparkaksmys!

19 Nov

Idag började jag med första julbaket! Då jag blir borta nästa helg då det är första advent passade jag och gubben på att baka lite pepparkakor redan nu! Det blev massa små goda pepparkakor, fina hjärtan till granen och små kristyrklockor(visar de sistnämnda i ett annat inlägg). Självklart glömde jag sista plåten i ugnen så de vart fina kålbitar av dem hihi.

Efteråt provade vi första glöggen till våra nybakade pepparkakor och några skumtomtar och nonstop. Mums!

17 svar to “Pepparkaksmys!”

  1. Erika 19 november , 2011 den 17:51 #

    Här är det nästan standard att glömma åtminstone en plåt i ugnen, hehe!

  2. Pernilla 19 november , 2011 den 18:31 #

    Att glömma en plåt pepparkakor är nästan ett måste ju =)

    Hoppas allt är bra annars och allt är bra med er…Kram

  3. Carro 19 november , 2011 den 19:03 #

    Så mysigt att baka peppisar!

  4. tess 19 november , 2011 den 19:03 #

    Åh vad juligt och mysigt det låter =)

    Sv. Taaack =) I början på maj hoppas jag att den vill komma ut! Vi får ett mer exakt datum nästa gång vi ska på ultraljud!

  5. EMMAS! 19 november , 2011 den 19:52 #

    sv: nice 😀 haft en bra dag? 🙂 kram

  6. sveriges yngsta bokbloggare / julia 19 november , 2011 den 20:24 #

    SVAR; ja 😉 men du kan ju läsa dom iaf. Kanske lite för lättlästa men shiet the same =)

  7. matilda Thors 19 november , 2011 den 20:34 #

    jo, det var helt sjukt fantastiskt!

  8. tess 19 november , 2011 den 21:14 #

    men… äre sant?! ååååååå vad kul!! Grattis!!! då ska jag ta bort den kommentaren så ingen annan ser det innan du berättar det själv 😉 hur mår du då? illamående? gud vad spännande!

  9. tess 19 november , 2011 den 21:27 #

    Men vad skönt att det är såpass smidigt för dej ändå 🙂 Om du är i v 10 redan och inte mår sämre än så, så kommer det nog inte bli värre heller. Grattis till det oxå 😉 Mjo, jag har haft det riktigt riktigt jobbigt med illamåendet… det började i v 7, och håller fortfarande på :/ men förra veckan blev det plötsligt liiite bättre och jag får sova nästan hela nätterna numera utan att vakna av illamåendet. så nu är det bara jättejobbigt, och inte fruktansvärt, hehe *peppar peppar..* Jag har hört att det är många som slutar må illa när de börjar känna sparkar, och jag borde känna det inom 1-2 veckor tycker jag. Hoppas på att det går över för mej då oxå 🙂 Var det lilla miraklet planerat eller blev det bara en mysig överraskning för er?

  10. anniepiie 19 november , 2011 den 22:05 #

    Åhh va gott det är med nygjorda pepparkakor! 😀 mums!! SV: jo det är sant! 😉 Jag lär mig massor, står lite i kassan, hjälper kunder osv, himla skoj! 🙂 Hoppas att du har en fin helg! Kraam

  11. Jasmine 19 november , 2011 den 22:22 #

    Roligt att baka egna pepparkakor! Köper ni färdig deg eller gör ni själva?

    Svar: Naw, tack. Jag kände bara att jag aldrig lyckades komma fram till det jag verkligen ville ha med i min uppsats, därför gjorde jag om. Förhoppningsvis lyckades jag få ihop ett mer än godkänt utkast tillsist. 🙂

    Kram

  12. beccis 20 november , 2011 den 01:07 #

    vad tycker du om tröjan jag köpte nu i helgen? gillar du att shoppa second hand eller äcklas du av tanken att någon annan använt plagget före dej?
    (:

  13. Art By Tina/Tina Axelsson 20 november , 2011 den 09:29 #

    Jag och vännerna bakade också massa julgotter igår – eller jag drack mest glögg och dom andra bakade=)

  14. Susanne Bäcklin 20 november , 2011 den 09:49 #

    Åhh, vad mysigt… :O) Saknar att baka med dig… ❤ Men får man verkligen börja äta skumtomtar redan nu…??? ;O)

  15. PEETRA 20 november , 2011 den 20:31 #

    Kul att baka pepparkakor 😀

    – Ja det var väldigt snällt att dom gav alla lotsastatueringar, det var ju ändå rätt många där alltså ;D
    Hoppas du haft en bra helg! kram

  16. Tess 20 november , 2011 den 22:15 #

    åh, nu blir jag avis!

  17. malin-helena 21 november , 2011 den 08:56 #

    Min sambo tyckte inte att jag ska baka pepparkakor i år, orden var nått i stil med att det är ändå godare att köpa. 😛
    Jag glömmer ALLTID sista plåten i ugnen, vad jag är bakar för något. Haha.. det är en ond förtrollning som ligger över mig tror jag.

    Men jag ska baka en hel massa annat godis har jag tänkt, testa lite nytt med. 🙂 Sedan har jag ju mina favoriter på julbordet hemifrån Hälsingland; grynkaka, rörost och glöhöpper! Jag kan inte vara utan det på jul. Så i år, eftersom jag inte ska upp till mamma och pappa så får jag göra det själv!

    Ja, jag har en liten bit med till Ullared, så det blir ju inte så att man åker iväg dit lite titt som tätt.. Vilket kanske är synd, eller tur(?) jag vet faktiskt inte. haha..

    Kram.

Kommentera

