Julgodiset!

19 Nov

Det är dags att börja planera julbaket, listan blir bara längre och längre! Klassiker som nyheter för i år ska bakas, lagas, rullas, knådas och ätas så klart! Min lista är så gott som klar, men vad ska du baka iår? Ge mig och läsarna idéer på julgodis!

12 svar to “Julgodiset!”

  1. Anna 19 november , 2011 den 11:27 #

    sv: tack så mycket tjejen ! : ) och trevlig helg !

    btw, så kul med julgodis, det ska jag läsa sen !

  2. Barnens Hjältar 19 november , 2011 den 11:55 #

    Jag kommer göra mycket själv denna julen, är ju föräldraledig så tiden finns till. Skall bli kul att ta del av dina recept i år igen 🙂

  3. | Yohanna | 19 november , 2011 den 12:25 #

    Jag är sugen på att baka pepparkakor, något som jag typ aldrig brukar göra 😛

    SV: Härligt, det är bara fint med mej oxå 🙂

  4. Vickan - allt i rosa 19 november , 2011 den 12:40 #

    Jag brukar göra ostbollar som man rullar i pepparkakssmulor. Så otroligt gott:)
    Gambia var hur häftigt som helst!

  5. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 19 november , 2011 den 14:00 #

    Jag tänkte baka lussekatter idag, hoppas de blir bra. Lite svårt att baka i gasugn tycker jag. Har du tips så dela gärna med dig 🙂

    sv: Ja men visst är den läcker och jag som verkligen älskar skinnjackor så blev jag väldigt glad 🙂 Hoppas den är fin irl nu oxå 🙂

  6. Heidi 19 november , 2011 den 14:24 #

    Sv: Jo, han trivs att sova där. 🙂
    Jo lånebarn har jag många och så har älsklingens kusiner så söta barn. 🙂
    Vi har inte planerat några barn ännu. Det får komma med tiden. 🙂
    Hur ser er livsituation ut? Har ni diskuterat nå barn?
    Kram!

  7. Annie 19 november , 2011 den 14:47 #

    sv: Tack!
    Borde nog också sätta igång med julbaket lite smått.. Är ju lite svårt att få till allt med en liten bebis. :o)

  8. Tess 19 november , 2011 den 15:37 #

    chokladdoppade pepparkakor, MUMS är det!

  9. anette 20 november , 2011 den 23:25 #

    Jag gör alltid ett gäng med julgodis o ger bort till min makes familj. Ett mycket uppskattat inslag. Jag tror jag kommer köra på en del ”klassiker” o även en del nya grejer. Du hade ju ett recept med nougat, mandel o choklad + salt som jag tycker låter spännande.
    Men sen blir det nog också turkisk pepparfudge, snickersbitar, o nån typ av kola. Men det kan ändras både en o två gånger innan jag bestämmer mig.

    jag ska förresten ner till Karlskrona 3-4e dec. Vi har ju ett kontor därnere så min chef ska samla oss inläsare därnere o så ska vi ut o käka nånstans på kvällen. Bor på hotell också. Ska bli mysigt. så ena veckan Mariefred o veckan därpå karlskrona.

  10. Vivi 21 november , 2011 den 10:03 #

    Varje år gör jag alltid vitchoklad tryffel med smak av konjak & lime (det försvinnande god, har receptet på min blogg) och sedan är lakritskola & mozartkulor en favorit!
    Kram

  11. Wesslantjej 21 november , 2011 den 10:27 #

    Gud vad mycket gott! Påminner lite som min lista!;D

  12. alice 21 november , 2011 den 16:14 #

    svar: ja den är verkligen god!

    åh så bra. man hittar alltid nya roliga tips här inne! 😀

Kommentera

