[bak]tanke med Goda frestelser

2 Nov

Denna vecka har jag intervjuat Fredrica som är tjejen bakom bloggen Goda frestelser.  Fredrica är en baktokig tjej på 25 år och hon kommer från Borås. Jag håller tummarna för att dina drömmar om att bli konditor snart slår in, se bara på alla hennes goda bakverk i bloggen.

Ditt första bakminne?

-Oj, vad svårt. Bakade ganska mycket hemma hos oss när jag var liten, men ett av mina starkaste minnen är det traditionella julbaket. Då samlades hela familjen i köket. Julmusiken flödade ur högtalarna och vi bakade allt från lussekatter, pepparkakor, till struvor, knäck och annat julgodis.

Om du var en bakelse, vilken?

-Då skulle jag förmodligen vara en prinsessbakelse, söt och god 😉

Vilket är ditt bästa baktips?

-Våga misslyckas! Kan låta klyschigt, men övning ger färdighet. Ta god tid på dig när du bakar och stressa inte. Också bra att alltid läsa genom receptet innan du sätter igång. På så sätt får du bättre översikt och då blir det inga ”överraskningsmoment” under bakandets gång. 

Vem inspirerar dig mest?

-Leila Lindholm absolut, men också en hel del olika bakbloggare som tex. norska Manuela som driver bloggen passion4baking. 

Vad bakar du helst?

-Cheesecake! Mest för att det är så otroligt gott, men också för att smakerna går att variera i en oändlighet. Bakar också gärna muffins, mjuka kakor och andra småkakor som man kan förvara i frysen och ta fram när man får oväntat besök 🙂

8 svar to “[bak]tanke med Goda frestelser”

  1. Johanna 2 november , 2011 den 19:04 #

    Ja det är sjukt goda, maxis: egna 🙂

  2. i min lilla lilla värld 2 november , 2011 den 19:42 #

    Snart ska jag oxå kunna baka igen =)

  3. Heidi 2 november , 2011 den 20:51 #

    Sv: Hur kan du vara utan att ha klockor runt i lägenheten? Eller har ni flyttet på hälft ännu? 🙂
    Min onsdag har varit helt okej. Haft tentamen varefter vi hade skolfotografering. Så det har varit fullt upp. 🙂
    Nu börjar praktiken från och med måndag. 🙂
    Kram

  4. neli 2 november , 2011 den 21:06 #

    verkligen stilrent med spetsiga klackar =) love it!

    haha söt du är.. ja men då har du verkligen lyckats =D älskar din blogg! fylld med en massa gottigheter haha =)
    kram

  5. amanda 2 november , 2011 den 21:23 #

    svar: just nu är det mellan 15-18 grader ungefär, men vissa dagar går det ner till kanske 6 grader och andra är det 20. mycket varierande med andra ord!

  6. Nadja 2 november , 2011 den 21:25 #

    Åhh jag hoppas jag får tur denna ggr. =) Vad skoj. Om duu håller utkik så ska du få se ett prisvärt tips i bloggen på fredag. =)

    Allt bra? =) kram

  7. Sandra 2 november , 2011 den 21:33 #

    Åh vilka söta & goda!!
    Ja det är skönt att ha henne hemma, väldigt roligt.
    Ja men absolut, skönt att ha lite teknikhjälp från honom istället.

  8. My Vestlund 3 november , 2011 den 13:38 #

    Söta ♥

Kommentera

