Chokladspindlar

28 Okt

Dessa läskiga glasspindlar är perfekta som dessert till tre-rätters middagen för de vuxna denna Halloweenhelg. Självklart passar de barn med men då kan man välja en mildare glassort. Desserten går lätt att förbereda genom att göra mönstret på tallrikarna och stoppa in i frysen. Även glasskulorna kan du förbereda tidigare och frysa in för att sedan bara placera på tallriken.

Nu längtar jag tills vi kommit iordning med allt här hemma så jag kan börja baka igen!

ChokladspindlarChokladspindlar
bild och receptkälla: Tasteline
 
Chokladsås
2 dl frysta hallon
1½ msk honung
1 tsk pressas apelsinsaft
4 kulor mörk chokladglass
8 st silverkulor

Måla 6 st spindelben på varje tallrik med chokladsåsen. Du kan förbereda fat med chokladben och ställa in i frysen till serveringen. Mixa frysta hallon med honung och pressad apelsin. Skopa upp chokladglass till spindelkroppen och tryck dit ögon. Dutta ”hallonblod” på tallriken.

13 svar to “Chokladspindlar”

  1. Diana 28 oktober , 2011 den 09:45 #

    Tuff och hyffsat enkelt att göra! När är det ungarna kommer och tigger godis? Måste handla hem något så att man inte får ägg på fönstret… 🙂

  2. Carro 28 oktober , 2011 den 09:46 #

    Så grymt!!

    Tack, jag älskar den verkligen 😀

  3. Sandra 28 oktober , 2011 den 10:28 #

    Åh vad roligt, sitter & funderar på vad vi ska fixa ihop till vår halloweenfest imorgon. Svårt.

    Ja men eller hur? SÅ gott. Längesedan jag tog något till kaffet faktiskt så det var mumsigt.
    Haha, nej jag visste typ ingenting men har man en systemvetare… då får man veta allt om alla tekniska saker man egentligen inte behöver veta 😉 Jag bara nickar & lyssnar med halva örat 😛

  4. Anna 28 oktober , 2011 den 10:28 #

    De var fina! Och ditt äggtips tackar jag för, ska ta och prova det nästa gång det ska kokas ägg.
    Glöggmuggarna från Indiska är ju superfina, nu måste jag nog ta mig in dit också 🙂 Jag har redan glöggmuggar jag gillar egentligen, men det ser ju hemskt smidigt ut med ”inbyggd” sked…

    Ja, här blir det också tacos igen, även den här gången kör vi Fredagsmys-varianten, det var så himla gott! Blir hungrig bara av att sitta här och tänka på ananassalsan 🙂

    Ha en skön fredag!

  5. Amy's piece of cake 28 oktober , 2011 den 11:03 #

    Så läckra! Ser riktigt smaskigt ut 🙂

  6. Pernilla 28 oktober , 2011 den 11:15 #

    Vad annorlunda efterrätt, verkligen häftig och ser mumsigt ut med =)

    Gick flytten och så bra? Kram

  7. Jouline♡ 28 oktober , 2011 den 13:17 #

    Det är bara jobbigt att ögonen är så under en dag, sen är dom bra igen 🙂 Gör man det jag gjorde tidigt på morgonen så är ögonen nästan helt normala på kvällen igen 🙂 Ja kika in på den sidan, dom har mycket fint!

    Härliga chokladspindlar!
    kram!

  8. Sara 28 oktober , 2011 den 13:23 #

    MUMS! 🙂

  9. Jennie & Fröken Flis 28 oktober , 2011 den 14:25 #

    va häftiga 😀

  10. Ilaf 28 oktober , 2011 den 14:51 #

    Fin blogg hur mår du?

  11. C O L O R S P L A S H 28 oktober , 2011 den 21:10 #

    SKITCOOLT JU! 😀 Jag älskar halloween hihi ^^,

  12. Patricia♡ 28 oktober , 2011 den 22:08 #

    Perfekt dessert denna helgen:)

    sv: Vet du, jag är egentligen också rädd för vatten. Hatar att vara med huvudet under vattnet och får smått panik då. Men det är så härlig träningsform för kroppen.

    Nej vad taskigt, ni borde ju allt få äta i alla fall en omgång av julbordet!:D

    Stor kram

  13. Helena 28 oktober , 2011 den 22:16 #

    SV, Tack, tårtan smakade även jättegott!
    Vilka häftiga spindlar. det var ett kul tips:)
    Ha en fin helg!

Kommentera

