Carl Jan Granqvist står bakom julbordet

27 Okt

Jag måste erkänna att jag alltid varit ett stort fan av Carl Jan Granqvist! Ända sen jag gick i högstadiet och såg på mattv hade jag drömmen om att en gång gå på Carl Jans skola i Grythyttan. När pappa dessutom fick möjligheten att bygga Tore Vretmans kokboksbibliotek på Måltidens Hus var det planerat för framtiden.

Men tider förändrar, efter restaurangskolan i gymnasiet ville jag inte alls bli kock längre och Grythyttan var en plan som rann ut i sanden. Men nu är jag så glad att jag stöter ihop med något som har med Carl Jan att göra. Han har nämligen tagit fram julbordet på vår båt! Det är endast på vår båt mellan Karlskrona-Gdynia som detta julbord kommer finnas. Han lyfter fram det svenska traditionella julbordet med närodlade råvaror och rena smaker. Kommer bli en fröjd att få stå bakom buffén(om jag får jobba där vill säga) när man vet att Carl Jan står bakom vårt mumsiga julbord!

Håller tummarna för att Carl Jan Granqvist faktiskt kommer på besök också…

13 svar to “Carl Jan Granqvist står bakom julbordet”

  1. Patricia♡ 27 oktober , 2011 den 11:00 #

    Låter spännande att han har komponerat fram ett julbord. Ska du äta det själv?
    Själv hoppas jag kunna vara lite modigare i år och faktiskt boka in ett julbord hihi.

    Gillar du inte att simma alls? Man kan ju göra simningen både mysig och fridfull, eller ta i hårdare och trötta ut sig. Du kanske borde ge det en chans? Det värsta är när det är mycket folk och det är trångt i bassängen så man liksom inte kan ta ordentliga tag, man vill ju inte sparka till någon.

    Stor kram till dig fina<3

  2. Sara 27 oktober , 2011 den 11:03 #

    Han är så skön! 🙂

  3. lucifer 27 oktober , 2011 den 11:35 #

    sv. hoppas jag med ^^

  4. yasmine modell mamma och fru 27 oktober , 2011 den 11:43 #

    mums med julbord.
    jag hoppas också att allt kommer bli bättre, en förbaskat tuff tid just nu.
    men ikväll ska jag ut och äta med sonen och hans förskola på restaurang kraaam

  5. Gabriella 27 oktober , 2011 den 11:50 #

    köpte den faktiskt förra året 😦

  6. Carro 27 oktober , 2011 den 12:20 #

    Så roligt! Är säkert superbra!

  7. neli 27 oktober , 2011 den 12:39 #

    carl jan granqvist är lite udda haha. men han är cool =)

    tack snälla du hihi. va gullig du är =) hoppas du får en bra dag vännen!
    kram

  8. Linda - ndaiL 27 oktober , 2011 den 12:41 #

    Låter gott 🙂

  9. Diana 27 oktober , 2011 den 13:19 #

    Roligt att ditt jobb tar in folk som designar julbordet! Då är kanske chansen större dessutom att de tar in lite nytt och inte bara det gamla vanliga. 🙂

  10. Nadja 27 oktober , 2011 den 14:21 #

    åhh julbord låter så gott. =)

    Jo igår hade jag myskväll med min make. Han åkte till Luleå idag på jobb och kommer hem till jul. =(

    Vilken är din favorit på julbordet? =)

    Kram

  11. Heidi 27 oktober , 2011 den 15:07 #

    Sv: Jo, det avr nog synd när jag inte hittade nånting. Jag som så skulle ha viljat shoppas massor. 🙂
    Det blir nog inte ofta åkt till föräldrarna när man har en aning att köra först.
    Jag har också det att jag försöker var annan eller var tredje månad åka till dem, men nu under vintern tror jag inte att vi åker till dem.
    Jo jag hade det bra hos mamma. 🙂
    Kram

  12. Mia 27 oktober , 2011 den 15:50 #

    Åhhhh vad spännande och se det julbordet (för du ska väl fooooooooooota ordentligt). Håller tummarna stenhårt att du också får träffa din stora ”idol” 😉 eller förebild kanske det heter i detta fallet 😉 kramisar

Kommentera

