Sushimys!

15 Okt

I torsdags hade jag och gubben vår 3-årsdag tillsammans och idag har vi bott i Karlskrona i ett år. Vilket händelserikt år det blivit! Har gjort så mycket som jag aldrig trodde att jag skulle uppleva.

Detta firade vi med att prova på att göra egen sushi med hjälp av Blue Dragons sushi-kitet du kan hitta i matbutiken. Det var kul att få göra sina egna rullar precis som man vill ha dem och det var förvånandsvärt lätt(eller jag lät gubben rulla annars hade det kunnat sluta hur som helst med mitt dåliga tålamod). Vi valde att fylla våra rullar med rökt lax, avocado, crab fish, gurka och räkor. Det var skoj att prova på men jag tror nog vi fortsätter gå till Tokio sushi(som för övrigt planerar att byta namn till Sumo Sushi).

Mealkitet räcker till 4 rullar och det blir 8 bitar av varje rulle!

19 svar to “Sushimys!”

  1. Ida 15 oktober , 2011 den 10:54 #

    Ja det stämmer! Det ÄR en fruktansvärd industri. Här i Gävle har vi en tjej som driver ett choklad företag med eget plantage. http://www.geflechoklad.se/ Där får man se lite mer av verkligheten.

  2. amanda 15 oktober , 2011 den 10:55 #

    svar: precis, supermysigt var det :)!

  3. Johanna 15 oktober , 2011 den 11:14 #

    Jag blir lycklig för att maten inte påverkar mitt liv så mycket som den gjort innan.

  4. Fröken M 15 oktober , 2011 den 11:21 #

    men herregud va gott !! jag har vart lite anti sushi ett tag efter att vi blivit dåliga, men de där bilderna väckte minsann mitt sug 🙂
    Japp, ca 25 g smör, lite mer på toppen om du gör en stor form !! ( jag gjorde bara till 2 pers )

  5. Sandra 15 oktober , 2011 den 11:25 #

    Åh vad gott!!! Sushi, sushi, sushi! 🙂

    Nej det är ju inte det, rätt skönt faktiskt. Somnade ju en stund i alla fall.. tröttmössa 🙂
    Jag tror också det,sommaren är det kul att vara singel men när hösten kommer vill vi ha någon att mysa med hehe. Så är det nog!

  6. Jouline♡ 15 oktober , 2011 den 12:44 #

    Det ser så himla gott och fräscht ut med suschi men tyvärr gillar jag det inte 😦 har provat en gång men usch hihi^^
    kram!

  7. Carro 15 oktober , 2011 den 14:30 #

    jag tänkte tt jag skulle testa det där kitet någon gång också! =)

  8. Barnens Hjältar 15 oktober , 2011 den 14:45 #

    Jo det finns i närheten men eftersom han har Aspperger så vet jag inte om han fixar studiemetoder man har i vanlig klass? Vi får se.

  9. Barnens Hjältar 15 oktober , 2011 den 14:46 #

    asperger skulle det vara

  10. Sveriges yngsta bokblogg 15 oktober , 2011 den 15:19 #

    Re: Just det.. Förra året, visst var det ”Den gyllènde knorren” eller något va? 🙂
    Jag tror faktiskt att årets är riktigt bra 🙂

  11. C O L O R S P L A S H 15 oktober , 2011 den 15:51 #

    ååh, så gott det ser ut! 😀 kul att göra egna, det har jag alltid drömt om att göra men det har aldrig blivit av ^^,

  12. Sofia - Tävlingar på gång! 15 oktober , 2011 den 16:03 #

    ja 😀

    Snälla gå in på länken nedan, leta sedan upp mig (Sofia Nilsson), gilla facebooksidan och rösta på mig 😀
    http://www.facebook.com/torpkopcentrum?sk=app_208195102528120&app_data=dlt

  13. Pernilla 15 oktober , 2011 den 19:22 #

    Grattis till er 🙂

    När skull ni flytta?

    Jag gillar Amandorna mest i Idol i år, annars så tycker jag precis som du att dem är omogna. Jag tycker Idol var bättre för året….

    Ha det bra, kram.

  14. Linda 15 oktober , 2011 den 20:17 #

    Men era rullar var ju jättefina!! Inte dåligt alls ju, trots att det kan vara skönt att få köpa färdig ibland med.

    Tack för din kommentar i inlägget om min bror, det värmer hur många som bryr sig, även om man inte känner varandra utanför bloggen =)

  15. Emilia 16 oktober , 2011 den 16:53 #

    Sv: Jodå det blev lite bättre med den nya essencen 🙂

    Åh, jag älskar sushi!

  16. Julie 16 oktober , 2011 den 21:47 #

    Jag tror faktiskt att du har rätt i det!

    Jag önskar jag gillade sushi, det ser så coolt ut att äta ju. Måste bara våga testa att äta rå fisk först.

  17. Elin 17 oktober , 2011 den 14:39 #

    Så mysigt att det blev att ni gjorde sushi 😀 Gott gott gott! 😀

  18. Lina S 18 oktober , 2011 den 13:11 #

    Muums!!

  19. Lisen 20 oktober , 2011 den 09:24 #

    åh vad gott det ser ut! 🙂

Kommentera

