Antons musslor

14 Okt

Mina nya favoritgrannar kommer helt klart bli Antons. När vi flyttar in till Centrala Karlskrona kommer vi nämligen ha restaurangen Antons Bar och matsal precis nedanför oss. 

Antons specialitet är musslor och varje tisdag hålls en Musselfrossa. För endast 225kr/person får man välja så många ½tallrikar med musslor från deras meny som man orkar. I priset ingår även bröd, pommes och aioli. Där kommer jag helt klart frossa ett par tisdagar! Hur låter det liksom med Moules Italy(med tomatsås, vitt vin, parmesan och basilika), Moules thai(med limeblad, chili, vitt vin, grädde och lök), Moule Chèvre(med rostad vitlök, crème fraiche, honung och lök) eller Moules Whiskey(med lök, bacon, whiskey och grädde ) som är några av alternativen! Mumma säger jag bara!

bildkälla: Antons Bar & Matsal

15 svar to “Antons musslor”

  1. yasmine modell mamma och fru 14 oktober , 2011 den 10:08 #

    ja man hittar alltid något där.
    nu ska vi äta frukost här kraam på dig

  2. Anna 14 oktober , 2011 den 10:36 #

    Jag har faktiskt aldrig prova musslor ”på riktigt” men de där varianterna lät spännande!
    Vad härligt med ett julinlägg! Den där burken från Åhlens måste jag nog lägga vantarna på 🙂

  3. Linda-Mamma till Alfred 14 oktober , 2011 den 10:49 #

    Mysigt…just det läste lite snabbt att ni skulle flytta..vadan detta nu då?
    Åh haha ingen fara jag smakde oxå igår,mmmums.Jag med länkar alla;)

  4. neli 14 oktober , 2011 den 11:12 #

    jag vet! det är så fint med kabelstickat hihi =) och nej så dyr var den inte!
    tack desamma fina du =)
    kram

  5. Ida 14 oktober , 2011 den 12:19 #

    http://www.chiquita.eu/se/se/stickers Det handlar inte allt om något allvarligt när ni ser ledsna bananer…. Även om verkligheten skulle vara sådan..

  6. Erika 14 oktober , 2011 den 12:28 #

    Jag har faktiskt aldrig ätit musslor. 🙂

  7. Goda frestelser 14 oktober , 2011 den 12:33 #

    Hehe. Precis 😉 Jag kör både på sjukgymnastik och vanlig träning på gymmet. Kan inte sitta på soffan bara för axeln är inflammerad 😉

  8. Vivi 14 oktober , 2011 den 12:38 #

    Gud vad gott, men du kommer ju bli helt fattig hi hi …det är ungefär samma sak som när man jobbar brevid bästa kaffestället i stan 😉
    Japps, har gjort en låååång lista och är uppe i alldeles för mycket pengar enligt beräkningarna …aj aj , tror maken kommer höja ett ögon bryn eller två :O

    Jo jag tänkte att om man delar sina pinsamheter så blir de mer roliga än pinsamma 🙂
    Några roliga helgplaner ? Jobba ?
    Kram

  9. Mamma till William och Wilma 14 oktober , 2011 den 12:54 #

    God eftermiddag söta..Önskar dig en fin start på helgen.kram

  10. Pernilla 14 oktober , 2011 den 13:02 #

    Vi kommer nog fira julen hemma med pojkarnas farmor och farfar och kanske några av kusinerna. Inte riktigt bestämt ännu.

    Hoppas du har en bra dag, kram.

  11. Jennie & Fröken Flis 14 oktober , 2011 den 14:07 #

    har aldrig smakat musslor faktiskt, hade ju varit ett perfekt tillfälle där 😀

  12. MyzaaN 14 oktober , 2011 den 14:46 #

    ser mysigt ut 😀

  13. Lisen 14 oktober , 2011 den 15:38 #

    kände mest att örhängena var lite tantiga 🙂
    jag tycker att du ska hänga där varje tisdag, lät himla gott 🙂

  14. Jouline♡ 14 oktober , 2011 den 15:47 #

    Åh tack så mycket för din rara kommentar om min klädstil 🙂 Jag jobbar på sjukhus och som personlig assistent, trivs jätte bra! Hoppas du får en fin fredag men allt vad den innebär
    kram kram!

  15. Alicia 15 oktober , 2011 den 11:22 #

    Åh livsfarligt!
    Det vattnas i munnen på mig bara av att läsa det där..

Kommentera

