Julen står för dörren…

12 Okt

 

Nu kan jag vara inte hålla mig längre! Nu måste jultokan här publicera årets första julinlägg och många fler kommer det blir! Håll er i hatten för så fort jag flyttat sätter julbaks- och pysselverkstan igång!

31 svar to “Julen står för dörren…”

  1. Lisa 12 oktober , 2011 den 18:49 #

    sv: haha ja vi hade det sjukt kul!

  2. Emilia 12 oktober , 2011 den 18:53 #

    Sv: Vi har faktiskt inte haft det på julbordet men jag kan tänka mig att det passar utmärkt om man kokar de först och sedan steker i smör tillsammans med lite mandelspån, yum!

  3. Linda-Mamma till Alfred 12 oktober , 2011 den 19:04 #

    Jul är mysigt!Awarden är gjord nu;)

  4. Jennie & Fröken Flis 12 oktober , 2011 den 19:07 #

    så mycket fint, ja längtar också till julen som en toka 🙂

    Ja det är verkligen en hemsk känsla 😦 Och tråkigt framför allt, då man själv så gärna vill träffas men märker att det inte är samma tillbaka. Trist är vad det är =/

    Kram

  5. AnnaWK 12 oktober , 2011 den 19:07 #

    Ja vad mysigt med julinlägg, är helt jultokig jag med 🙂

    Sv: Ja choklad med banan är en riktigt klassiker, fast allra godast blir den ju på grillen 😉

  6. josefine 12 oktober , 2011 den 19:10 #

    jaaa!! det var galet gott 🙂

  7. Elin 12 oktober , 2011 den 19:30 #

    Åh va mycket söta saker! blev ju såklart shoppingsugen nu!! 🙂

  8. yasmine modell mamma och fru 12 oktober , 2011 den 19:34 #

    tack detsamma
    allt bra ikväll
    nu ska här mysas kraam

  9. Julie 12 oktober , 2011 den 19:49 #

    åh tack, vad roligt att du tycker det! hjälper lite mot den där ”måste sluta köpa saker jag inte behöver”-ångesten.

    gud, vad jag längtar efter julen!

  10. chayenne 12 oktober , 2011 den 19:55 #

    sv: vsg 😉

    Och tack så mke, den fick hon av en vän 🙂

  11. Nathalie 12 oktober , 2011 den 20:01 #

    ååh<3! så fort oktober är över kommer jag bara längta till jul:D november är så menlös, haha!

    tack söta du<3 jag trivs bäst i mitt naturliga hår:)

  12. Sofia - Tävlingar på gång! 12 oktober , 2011 den 20:08 #

    javisst 😀

  13. Ida 12 oktober , 2011 den 20:12 #

    Efter att ha sett de där sakerna längtar jag också till julen=)

  14. Nathalie Nyrén 12 oktober , 2011 den 20:24 #

    ja det var jättegott! 🙂

  15. alexandra 12 oktober , 2011 den 21:23 #

    svar: det är nog rätt läskigt att rita en tatuering åt sig själv. i mitt fall känner jag väl att jag inte är superduktig på att rita, inte så duktig att det skulle kunna bli en tatuering. eller jo kanske, men något litet som sagt!
    gör det om du är sugen på det! 🙂 har du några tatueringar än?

  16. Frida 12 oktober , 2011 den 21:32 #

    Åh jag var också inne o spanade på Åhlens fina julsaker 🙂 Börjar längta 😉

    Sv: Ja jag älskar tekanna, tyvärr lite dyr men en dag ska den bli min 😉

    Hoppas du har en fin onsdagsdags kväll!

  17. Elin Gabriella 12 oktober , 2011 den 21:53 #

    Ååh så mysigt! 🙂

  18. amanda 12 oktober , 2011 den 22:15 #

    svar: åh, tack så hemskt! klart att det kan vara jobbigt ibland, men mestadels är det underbart. kramar!

  19. Diana 13 oktober , 2011 den 00:41 #

    Det gäller att planera, själv satt jag häromdagen och spanade in julgardiner.

  20. Sandra 13 oktober , 2011 den 02:42 #

    Julen är ju mysig, längtar mest till all mat. Och alla ljus. Älskar alla ljus 🙂
    Ja man behöver pauserna också, att bara vara. Inte tänka så mycket. Precis vad jag menar 🙂 Det är skönt med folk som bara finns till, en del är ju så rädda för det.. som om de tror att man förväntar sig att de ska göra allting bra igen, att de ska hämta tillbaka från de döda. När man egentligen räcker att skicka ett sms som säger ”kram” eller vad som helst. Det är liksom inte VAD man säger eller gör som spelar roll det är ATT man gör det. Att man visar att man finns där. Det räcker.
    Absolut, sen kan man göra mer än så men det är ju en början för de lite ”latare” rosa-kamapanjare 🙂 Då kan de i alla fall plocka upp ett te liksom 😛

  21. camilla 13 oktober , 2011 den 08:16 #

    åå ja då kommer ni få fullt upp på båten hiih 😀 men de e väl roligt kan jag tänka mig?:D
    det låter bra med den testprodukten 🙂 ska försöka ge mig ut och leta efter den idag hehe.

    Hur är det med dig idag?
    kramar

  22. sara 13 oktober , 2011 den 08:38 #

    de där burkarna var ju FÖR söta!!

    de e iaf tradition o åka på mellandagsrean i kkrona! där har de ju Gina haha. 😉

  23. malin-helena 13 oktober , 2011 den 09:00 #

    Jag har varit in på din blogg några gånger och den gör mig syndigt sugen på allt gott som finns här i världen. (Självklart tänker jag på allt med choklad i då) 😉
    Gillar verkligen din blogg.

    Ha en toppenfin torsdag!

  24. Lisa 13 oktober , 2011 den 10:26 #

    sv: ja räkmacka är så gott!:D

  25. Vivi 13 oktober , 2011 den 10:39 #

    Åhhhhh vad fina !!!
    Hmmm Åhlens säger du …. 🙂 jag är faktiskt likadan, nu har vi renoverat lite hemma (läs tapetserat 😛 ) och när vi nu ska sätta upp gardinerna igen undrar man ju …är det för tidigt för julgardiner ?
    Jag älskar verkligen att pynta och pyssla inför julen och nu på lördag ska jag till Gekås och jag längtar verkligen efter att plocka med mig lite julsaker därifrån, för ma KAN väl itne få för mycket ?? 😀
    KRAM

  26. Patricia 13 oktober , 2011 den 10:58 #

    http://nelly.com/se/sk%C3%B6nhet-kvinna/sk%C3%B6nhet/nageldesign/konad-nail-art-553/konad-imageplate-m14-553041-26/ här hittar du stämpelplattan till den där chokladen jag hade på naglarna, där kan du även hitta själva stämpelsatsen du behöver för att ”plocka upp” själva motivet.

    Åhh julen<3 du är inte ensam om att vilja börja pyssla med julgodis och sådant där, jag vill också:)
    Har du inget bra recept på chokladpraliner?

    Hoppas du får en fin dag du också.
    Kram

  27. Ally 13 oktober , 2011 den 10:59 #

    åh vad alla börjar komma i julstämning! mys ju =)

  28. Rinki 13 oktober , 2011 den 11:06 #

    Jag älskar också julen, men jag vill ändå inte bli för frestad! Jag vill inte riktigt gå och längta efter det — inte än. Men jättefint inlägg: ljuset och kockmössan var väldigt fina. Jag skulle vilja åka in till stan och kolla runt lite, men det blir det imorgon. Idag ska jag plugga, städa och förhoppningsvis vara lite med E.

    Just det!
    Har tänkt på dig mycket på senast, det är nämligen så att jag ska på en kompis 30-årsfest i helgen och hon ska ha knytkalas: alltså att man får ta med sig någon mat dit. Hon föreslog paj, vilket är helt okej, jag tyckte väl mest att det kanske skulle bli o-originellt. Men har du något pajförslag? Så får jag försöka fixa den laktosfri, eller om du har några andra idéer? Jag tänkte att du är ju experten <3. Hon ville dock inte att man skulle ta med fika/bak-grejer, men du kan ju mycket annat också, tänkte jag!

    Sv: Det blir ju jätteroligt för dig på båten då! Ja, det hade ju varit bra. Problemet när jag var liten, tror jag, var att mina föräldrar bodde i en förort till Stockholm och att man då inte kunde ställa sig i bostadkön för Stockholm om man inte var bosatt där. Och angående bostadskön i vår förort, ja det vet jag inte riktigt hur det var, antog att de inte tänkte på det. Så nu letar jag och kollar runt ifall det är någon som vill hyra ut åtminstone.

    Jag jobbade också och när jag väl var där så kändes det jätteroligt, det är mer känslan innan att man ska jobba på en helg, eller att jag går miste om en hel del bra pluggtimmar…

    Hur har veckan varit för dig? Hur ser denna helg ut?
    Puss och Kram!

  29. Pernilla 13 oktober , 2011 den 11:30 #

    Julen är mysig och extra mysig kommer den bli nu när vi ska fira den med våra små gullungar 🙂

    Mm Malte och Hjalmar är olika på så många vis, skoj att se faktiskt. Ska bli intressant att se om dem kommer bli mer lika på något sätt eller ännu mera olika.

    Ha en bra dag vännen, kram.

  30. Marcus Å 14 oktober , 2011 den 07:01 #

    Tiden går så fort.. Helt sjukt att det är jul snart!

  31. Kuriosakabinett 14 oktober , 2011 den 21:14 #

    Svar: Gött att det är nån annan än jag som föraktar bananindustrin. Jösses redan jul:)

Kommentera

