Lyxiga kladdkakemuffins med rosa marshmallowfluff

11 Okt

Idag bakar jag för bröstcancer. Linnéas Skafferi har dragit igång denna utmaning för att skapa medvetenhet. Jag valde att lyxa till en klassiker, kladdkakemuffins med rosa marängfluff.

Så var med du också och…

100 g smör
2 ägg
3 dl socker
1½ dl mjöl
4 msk kakao
1½ tsk vaniljsocker
100 g mörk choklad
1 burk rosa marshmallofluff(antingen med jordgubbssmak eller ta vit med ca 1-2 msk röd karamellfärg)
silverkulor

Smält smöret och låt svalna något. Under tiden vispar du ägg och socker. Blanda ner de torra ingredienserna tillsammans med det smälta smöret. Hacka den mörka chokladen och vänd ner i smeten. Fördela smeten i ca 8 muffinsformar. Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 20-25 min.

När muffinsarna svalnat klickar du en matsked av marshmallowfluffet i varje och strö över silverkulorna.

20 svar to “Lyxiga kladdkakemuffins med rosa marshmallowfluff”

  1. Sofia - Tävlingar på gång! 11 oktober , 2011 den 16:02 #

    okej 😀
    / http://smnmode.blogg.se

  2. Nathalie Nyrén 11 oktober , 2011 den 16:44 #

    Ja visst blir man 😀

    Ja precis, dock så köper jag inte säsongerna.. Jag kollar på nätet ^^

  3. Elin Gabriella 11 oktober , 2011 den 17:56 #

    Åh så fina 🙂 Kram!

  4. Jasmine 11 oktober , 2011 den 18:05 #

    Jag tycker att det är väldigt bra att du uppmärksammar detta!

    Svar: Precis! Cafébesök är bra – dock inte det bästa för plånboken.

    Naw, din kommentar gör mig så glad! Du får läsa mina texter hur många gånger du vill. Utdragen finns under kategorin ‘Nära Hjärtat’, men också andra kategorier innehåller doser av poesi.

    Jag är glad att jag fick jobba i söndags, trots att det var tungt. Jag är fortfarande trött i kroppen. Men extra pengar är alltid bra.
    Skönt att du också fick jobba. 🙂

    Ta vara på dig.
    Kram

  5. alexandra 11 oktober , 2011 den 18:29 #

    tack för dina himla fina kommentarer! blir så rörd!
    nä, jag ska inte tatuera in något jag själv har ritat. skulle nog inte våga det. kanske något mindre i så fall. den här gången ska jag tatuera hela överarmen med två fåglar, en fågelbur och blommor.

  6. Robert Cayden (www.Caydens.blogg.se) 11 oktober , 2011 den 18:29 #

    RE: Ja jag vet men snön brukar vanligtvis komma till norrbotten i början av Oktober..! Det är ganska mysigt ett tag men tro mig, man blir less snön och vintern när det är -35 grader och det blir kolsvart kl. 13.30 haha! Snön lär inte smälta förräns i Maj heller så det är lite jobbigt men that’s life.. 😉 När brukar snön komma där du bor? Kram ♥

  7. Nathalie 11 oktober , 2011 den 18:44 #

    det ser gott ut:D

  8. adèle 11 oktober , 2011 den 19:59 #

    jättegott

  9. Heidi 11 oktober , 2011 den 20:12 #

    Är du en sådan person som gillar att baka mycket? 🙂

    Sv: Jo, det är inte roligt med blåst, men när man får vara inne så njuter man nog av det. 🙂
    Vad bra att det inte blåste illa. Annars skulle det inte varit så roligt. Hur länge skall du vara ledig nu då?
    hur stor lägenhet har ni nu då? Hur stor är lägengeheten ni skall flytta till? 🙂
    Jo, min helg blec nog toppen. Stickade ett par yllesockor till sambon och så har jag påbörjat ett par till mej själv. 🙂
    Kram

  10. Diana 11 oktober , 2011 den 20:24 #

    Vilken fin idé! Hur länge gäller detta? Jag har nog tyvärr inte tid denna veckan nämligen.

  11. LIENE 11 oktober , 2011 den 20:31 #

    sv: eller hur, hihi.

  12. Lisa 11 oktober , 2011 den 20:34 #

    sv: hehe nä har inte prövat receptet ännu faktiskt!:)

  13. Carro 11 oktober , 2011 den 22:23 #

    Så mumsigt!
    Och kul idé!

  14. Johanna 12 oktober , 2011 den 06:51 #

    haha ja jag kunde kommit hem till lagad middag och en puss på min födelsedag, men ikke 🙂

  15. Goda Frestelser 12 oktober , 2011 den 11:43 #

    Åhh, så gott! Ja, jag åt allihop 😉 Finns många bra fördelar med att träna. Man mår ju så mkt bättre också. Men nu tränar jag mest för att jag måste, har en inflammerad axel.

  16. Fröken M 12 oktober , 2011 den 13:54 #

    det där såg inte alls fel ut !! jag har gjort en annan variant av chokladmuffins här idag 🙂

  17. Lisen 12 oktober , 2011 den 14:27 #

    åh det där såg jättegott ut! 🙂

  18. giulia 12 oktober , 2011 den 14:31 #

    yummie vad gotttttttttttt !

  19. EVELINA - DRIVER FÖRETAG OCH SKRIVER ROMAN! 13 oktober , 2011 den 15:14 #

    Verkar jättegott det där och storgillar rosa bakverk just nu! =)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Linnéas Skafferi » Baka för bröstcancer-bidrag - 6 december , 2011

    […] Eleonore Bäcklin […]

Kommentera

