Mias Soyachailatte

10 Okt
TIPS!
För att få en riktigt god och lakos fri Chai latte med en svag smak av vanilj:
Koka upp vatten tills det kokar, lägg en påse chaite och låt dra i ca 5-10 min.
Skumma sedan 1 dl Alpro Soya Natural.
Häll téet i en kopp/ett glas häll över den skummade soyadrycken och toppa med lite kanel.
(I och med att Alpro Soya Natural har svag smak av vanilj blir det förutom god chai smak, en hint av vanilj (och kanel om du toppar vilket jag såklart glömde). Helt underbar!)
20 svar to “Mias Soyachailatte”

  1. Vivi 10 oktober , 2011 den 09:47 #

    Jag älskar chai! Själv brukar jag köpa chaipulver som finns på t.ex. espressohouse, det gör chailatten till rena godiset ! Ett annat tips om du inte vill använda pulver är Indiskas svarta chaite, det har mycket smak.
    Sojamjölk använder jag nästan alltid när jag gör latte, det har en naturligt söt smak och skummet blir mycket krämigare än vanligt mjölk ! Dessutom är soja nyttigt för oss kvinnor, motverkar bröstcancer ! 🙂
    Kram

  2. Emilia 10 oktober , 2011 den 10:32 #

    Sv: Ja ellerhur är det underbart, fantastiskt praktiskt när man är godissugen men inte vill ha i sig allt extra socker 🙂

  3. Marcus Å 10 oktober , 2011 den 10:47 #

    Tack så mycket! Väldigt bra tips du ger också.
    kram

  4. sv: tack! 🙂
    Hoppas du får en bra start på veckan! 🙂

  5. Jouline♡ 10 oktober , 2011 den 10:53 #

    Tack så mycket för din rara kommentar om min lyckta + ljus 🙂 jag är en riktig sucker för sånt^^ Jo tack min helg har varit bra hoppas din med varit det?
    kram!

  6. Sofia - Tävlingar på gång! 10 oktober , 2011 den 11:07 #

    haha 🙂

  7. neli 10 oktober , 2011 den 11:55 #

    åh så gott det ser ut =) mums!

    men tack fina du! va glad jag blir hihi. jo zara har SJUKT snygga skor, men dem är oftast rätt så dyra =( dem här kostar egentligen 800 men jag fick dem för 200 haha.

    jo tack, min helg var också bara bra hihi. ser nu fram emot den kommande helgen!
    kram på dig

  8. elin 10 oktober , 2011 den 12:44 #

    ååh, Tack sååå mycket! blir jätteglad!

    hehe, ja det blir ju de! 😉

    dedär såg ju mumsigt ut!
    Kram

  9. Diana 10 oktober , 2011 den 13:00 #

    Skönt att även intoleranta kan få en latte, det är ju så gott!

  10. PEETRA 10 oktober , 2011 den 13:04 #

    – Tach, hehe 🙂
    Jo det kanske är lite fel årstid kan man tycka, men egentligen så finns det ingen fel årstid för glass inte, det är ju typ världens godaste 😉

  11. Linda-Mamma till Alfred 10 oktober , 2011 den 13:08 #

    Ah bra tips där!Ja eller hur älskar koppar,muggar,baljor you name it! Har fått lite frågor om att det är fler som vill haka på våra testfredagar, vad tycker du?
    Åh den var himla god den där chokladen!

  12. Sandra 10 oktober , 2011 den 13:17 #

    Oj vad gott!! Detta måste jag testa-
    Tack 🙂 Det är jobbigt nu men igår när jag stod i valet & kvalet mellan att ligga i sängen helt ensam eller gå på släktmiddag med min pojkvän som var helt inne på linjen ”blir det för mycket så går vi”. Vilket direkt gör att det finns noll press. Och faktum är att det kändes bra, ibland försvann tankarna på annat håll men att ha värme, kärlek och sällskap runt sig var ändå skönt. Så jag hade trevligt trots allt. Och det är så fint att inse hur omtänksamma människor det finns ändå, för vi pratar mycket om hur kall & brutal eller elak världen har gått och blivit men jag är helt överväldigad av det stöd jag fått de senaste dagarna. Det är otroligt!
    Choklad är bra, tror det fanns en anledning att killens mamma satte skålen framför mig 🙂

  13. Goda frestelser 10 oktober , 2011 den 13:41 #

    Då ska jag hålla utkik 😉

  14. yasmine modell mamma och fru 10 oktober , 2011 den 13:54 #

    hoppas du har en fin dag kram

  15. Lisa 10 oktober , 2011 den 14:11 #

    GOTT!

    sv: ja verkligen 🙂

  16. Nathalie 10 oktober , 2011 den 15:57 #

    det är jättefina plagg:D jag beställde faktiskt hem en gosig tröja:)
    o jag älskar också acne<3!

  17. Linda-Mamma till Alfred 10 oktober , 2011 den 16:03 #

    Men JA eller hur. Resanupp bor oxå i Uddevalla,hehe..
    Men dessa två är intresserade;) Skall jag säga till dem att vi kör på, så kommer vi på ngt på fredag;)

    http://blogg.alltforforaldrar.se/angiethehappiest/
    http://magiskatankar.blogg.se/

  18. Nathalie Nyrén 10 oktober , 2011 den 16:35 #

    Okej, jag har också varit lite efter med Grey’s Anatomy avsnitten, därför bestämde jag mig för att börja om från säsong 1, det är verkligen jättebra!

  19. alexandra 10 oktober , 2011 den 19:16 #

    hej! tack så himla mycket! svar på din fråga, ja det är jag som gör allt i bloggen. kram!

  20. anniepiie 11 oktober , 2011 den 08:57 #

    Mums, ser gott ut! 🙂 SV: okej, jo det blir ju lätt så tyvärr! 😛 Hoppas att du får en fin dag! 🙂 Här skiner solen men det är ganska kallt…Kram

Kommentera

