Bidrag i Årets Hemmakock, Djungelvrålspanacotta

5 Okt

Just nu pågår tävlingen årets hemmakock! 25 delfinalister är utsedda efter att ha skickat in sina bidrag på temat Semesterminnen. Den 19 oktober utses vinnaren!

Bidragen känns väldigt enkla men detta bidrag från Greta Danielson och Sara Danielson, Bromma, borde vinna i kategorin kreativitet!

Djungelvrålspannacotta med honungsmarinerad satsumasDjungelvrålspannacotta med honungsmarinerad satsumas
4dl grädde
1dl gelésocker
16st djungelvrål
4 satsumas
honung

Hacka lakritsen. Spara fyra st till garnering. Blanda grädde, gelesocker och lakrits i en kastrull. Koka upp. Sila ner gräddblandningen i fyra portionsglas. Kyl. Filea satsumas i fina små klyftor. Lägg i en skål, häll över juicen som finns i skalen. Droppa över flytande honung.Vid servering toppar man pannacottan med satsumasklyftorna och så en djungelvrål på toppen.

14 svar to “Bidrag i Årets Hemmakock, Djungelvrålspanacotta”

  1. Tack för att jag vann Tefrossatävlingen! Det var ett jättegott thé (och det passar utmärkt nu när jag faktiskt är sjuk) och chokladen är mumsig också ;). Och ljuset var jättefint :). ha det gott! Kram

  2. neli 5 oktober , 2011 den 20:17 #

    ja verkligen =) lindex har hottat upp sig som f*n haha. samma med kappahl haha.

    åh så roligt hihi. färgglada saker kan göra så mycket =)

  3. Lisa 5 oktober , 2011 den 20:25 #

    sv: jaaaa. verkligen. vi hade jättekul!

    hihi i morgon kommer hundis 🙂

  4. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 5 oktober , 2011 den 20:55 #

    Men gud så läckert! Perfekt för en lakritsälskare som mig 😉

    sv: Ja visst är det skoj! Många fina plagg tycker jag – men tyvärr säljs ju kollektionen i alla butiker vilket innebär att var och varannan tjej kommer att skutta omkring i plaggen – det drar ner attraktionsfaktorn tycker jag… Ja usch och fy så trist det är med flyttkartonger haha! Kram

  5. Nathalie Nyrén 5 oktober , 2011 den 21:21 #

    Tack så mycket och vad kul att du vill se fler! 🙂

  6. sv: hur kan du hålla dig så länge? :O
    Bara förra veckan åt jag ca 6 st rostbiffbaguetter…. ;D

  7. Blopparna - Alexandra 5 oktober , 2011 den 21:35 #

    SV: Tusen tack för det!

  8. Sara-Louise 5 oktober , 2011 den 21:51 #

    Sv: Ja visst är kopparna fantastiska 🙂

  9. Sofia - Tävlingar på gång! 6 oktober , 2011 den 07:53 #

    nja det är väl sådär

  10. Vivi 6 oktober , 2011 den 08:34 #

    WOW !! Coooolt själv äääälskar jag djungelvrål, måste testa det ngn dag …när jag äter socker igen 🙂

    Mja… jag har väl varit lite ”under isen” som man säger… deppig helt enkelt!
    Lite bagage som plötsligt blev lite tyngre och jag hade ingen inspiration till att blogga eller kommentera, men nu är jag som sagt på banan igen 😉
    Ahaaaa… det är kanske pålägget jag saknar 😛 jag äter dem som de är nämligen.
    Kraaaam

  11. sara 6 oktober , 2011 den 08:50 #

    tack för din omtanke..

    mmm djungelvrål e smarrigt

  12. Pernilla 6 oktober , 2011 den 13:26 #

    Det där lätt ju väldigt gott, älskar ju djungelvrål 🙂

  13. Jennie & Fröken Flis 6 oktober , 2011 den 21:30 #

    åh va annorlunda, och va gott det verkar vara! 😀

  14. My Vestlund 6 oktober , 2011 den 23:23 #

    Ser smarrigt ut!! ♥

Kommentera

