Döm inte Sushin förrän du provat äkta vara

26 Sep

Hade du träffat mitt 17 åriga jag hade jag sagt att sushi var hemskt. Allt efter att ha provat på fryst sushi, tinad i micron så den i princip blivit kokt. Hade du träffat mitt 19 åriga jag hade jag sagt att sushi var hemskt.  Allt för att jag fick bitar med bara rå fisk och tappade hälften på golvet för att riset inte gått ihop.

Men frågar du mig  idag kommer du få höra att Sushi är underbart. För sushi är mer än bara fryst mat, rå fisk och tråkigt ris. Det finns så många olika varianter av sushi och fördelen är att du kan sätta ihop din egen smak på en tallrik och allt ser så fräscht ut.

Om du ska äta sushi måste du komma och besöka mig i Karlskrona någon gång och äta på Tokio Sushi, alltid underbart gott och trevlig personal!

6 svar to “Döm inte Sushin förrän du provat äkta vara”

  1. Carro 26 september , 2011 den 17:24 #

    jag ÄLSKAR sushi!!!

  2. Anna 26 september , 2011 den 19:02 #

    sv: tack gulle ! 😀 haha ja det gör jag verkligen : )

    sushi, det åt jag igår ! vi har med ett superbra sushi ställe i stan : ) så gott när det är gjort på rätt sätt !

  3. EMMAS! 27 september , 2011 den 15:26 #

    sv: hihi 😀

  4. Vivi 27 september , 2011 den 15:28 #

    Jag äääälskar Sushi!! Men det började inte så för mig heller, jag tror att man måste ge Sushi minst tre försök innan man ”dissar” det .
    Det enda som är lite tråkigt är att så många sushiställen använder ”fel” fisk, läste nyligen en artikel om att de flesta ställena använder tonfisk, tigerräkor m.m. som är på väg att bli utrotningshotade.
    Blir lite frustrerad över att man inte ens kan äta sushi med gott samvete längre 😦
    Kram

  5. Jennie & Fröken Flis 27 september , 2011 den 16:29 #

    äter det yvärr allt för sällan men ja gillar det 🙂

  6. Lina S 27 september , 2011 den 17:18 #

    mera sushi till folket 😉

Kommentera

