Testfredag v38 OLW Mysmatchen

23 Sep

Nu är det änligen dags för årets Mysmatchen från OLW. Det är när vana chipsätare får komma med önskemål på en ny chipssmak och nu har 3 finalister utsetts. Sourcream & Italian Cheese, Kebabdrömmen och Salt&Vinegar. Jag och Linda har provat två av smakerna.

Jag valde att testa Sourcream & Italian cheese. Det är smak av sourcream, parmesanost och en gnutta svartpeppar. Mumma säger jag bara! Detta är min nya chipsfavorit och jag håller tummarna för att den vinner. Sourcream-chips är bland det godaste och med den sofistikerade parmesan-smaken blir de otroligt goda! Rekommenderas starkt!

Linda har provat Kebabdrömmen, är denna en vinnare?

19 svar to “Testfredag v38 OLW Mysmatchen”

  1. Vivi 23 september , 2011 den 16:25 #

    Nonononono….man måste rösta på vinäger chipsen ju ..vinääääger!!! 😀
    Det är mina favvosar!

  2. Lajna 23 september , 2011 den 16:42 #

    Undrar om jag vågar testa dem när jag är laktoskänslig.. :/ De verkar ju supergoda!

  3. Jennie & Fröken Flis 23 september , 2011 den 17:05 #

    har provat dom andra två men inte den här 🙂 Och det måste jag ju förstås göra 😀

  4. LIENE 23 september , 2011 den 17:14 #

    sv: Tack, det går bra:) och ja, tjuvlyssnat kan vara kul ibland.

    Måste smaka den sourcream chipsen för älskar sourcream tillsammans med ost som chipssmak!

  5. Sonya 23 september , 2011 den 17:47 #

    Svar: Eller hur! Vem vill ha 1 ton grädde liksom? Inte jag iallafall.

    Dem där chipsen verkar supergoda!

  6. Lisen 23 september , 2011 den 18:19 #

    åh de verkar vara riktigt goda! 🙂

  7. Goda frestelser 23 september , 2011 den 18:19 #

    Tackar 😀

  8. Jasmine 23 september , 2011 den 18:32 #

    Svar: Tack, roligt att du gillar kortet! Det är publicerat i Kortmakeriet (http://jasmineskortmakeri.blogg.se). Kika gärna in och ta dig en titt på hur hela kortet ser ut. 🙂

    Tack för ditt stöd, det betyder. Skolan går mig på nerverna. Inte bara det att lektionerna inte alltid är de mest givande. Idag flyttades exempelvis fotograferingen, vilket innebär att jag på måndag måste vara kvar i skolan längre än vanligt och dessutom får en ofrivillig håltimme – som vanligt.

    Önskar dig en trevlig fredagskväll!
    Kramar

  9. Heidi 23 september , 2011 den 18:47 #

    Sv: Jo, jag tycker att då man är sjuk så skall man inte behöva anstränga sig att göra något. Man skall nog för det mesta vila och ta det lugnt. 🙂
    Jo inlärningen skall bli kul. Gillar små barn och nu får man då vara 6 veckor med dem på dagis. 🙂
    Händer hos dig ikväll då? 🙂
    Ha en fin helg. 🙂 Kram!

  10. Diana 23 september , 2011 den 19:28 #

    Jag har testat den italienska med, gos men med lite mesig smak! 🙂

  11. Lisa 23 september , 2011 den 19:53 #

    åh måste pröva alla chipsen :D.

  12. Nellie-Sockertussen 23 september , 2011 den 21:51 #

    Då ska jag testa den nästa gång =D

  13. Hanna 24 september , 2011 den 02:15 #

    Sv: Tack så mycket! Jag har gått Siljansbackens Makeupskola vilket är en distansutbildning så den har inte varit så hård å intensiv, men helt ok ändå 🙂

  14. camilla 24 september , 2011 den 08:01 #

    jag har testat kebabchipsen men inte de här:P har du testat några andra? grill och vicking chips e dock fortfarande mina favvisar 🙂

    hoppas du får de riktigt bra på jobbet nu 😀 trivs du fortfarande lika bra?:D
    kramar i mängder

  15. Carro 24 september , 2011 den 14:40 #

    ojdå de verkar verkligen goda! =)

  16. Tessie 24 september , 2011 den 16:27 #

    Jag och Jonas provade dom chipsen igår, helt okej men inte några favvo 🙂 Har även provat kebab chipsen men dom var inte riktigt min smak kände jag! 🙂

    Sv:
    Ja, roligt att hon gillade mina kort, även roligt att du gör det! Tack så mycket 🙂
    Jaha, då ska jag kolla dom recepten! 🙂
    Kram

  17. Pernilla 24 september , 2011 den 20:25 #

    Måste provas =)

    Alltid skoj att kolla in här och få tips!!

  18. Patricia 28 september , 2011 den 12:19 #

    De där chipsen verkar jättegoda, men jag tycker kebabdrömmen låter rolig också, ska du inte prova den?

    Åh ja, det var så mysigt att gå på bio och filmen var verkligen bra, de kanske hade gjort den aningen för lång, men jag gillar den starkt. Visst är det vardagslyx att gå på bio. Den filmen ni ska se verkar också bra. Många säger att den inte är så bra, men sorglig, men jag bryr mig inte om vad andra säger utan vill skapa mig en egen uppfattning för alla har ju inte samma filmsmak.

    Var rädd om dig<3

  19. Jacob 8 november , 2011 den 18:50 #

    Kul att ni gillar min smak! Jag hoppas också att ni röstar MINST en gång/dag!

    Tack!

    Hälsar Jacob, skaparen av Sourcream & Italian Cheese.

Kommentera

