Arkiv | 12:00

Mammas Ratatouille

9 Aug

För ett par veckor sedan kom mamma ner på besök, då lagade hon till denna goda rätt som en ratatouille. Otroligt god och smakrik och perfekt för mig som älskar vegetariskt! Idag lagade vi till den igen och den blev minst lika god denna gång.

Pasta
1 gul lök
1 vitlökskyfta
olja
5-7 champinjoner
1 zucchini
1 röd paprika
1 burk krossade tomater
salt och peppar
1 tärning/matsked lantbuljong
½ kruka färsk basilika
parmesan 

Koka pasta enligt anvisningar.Hacka lök och vitlök fint. Skär champinjoner, zucchini och paprika i lika stora bitar. Fräs lök och vitlök i olja. Häll i grönsakerna och stek tills det mjuknat något. Häll i krossade tomater och smaka av med salt, peppar och lantbuljong. Låt puttra ca 15 min. Hacka till sist basilika och blanda i. Servera med pasta och parmesan.

Konstig ruta

9 Aug

Jag ser att det ibland kommer upp en ruta där man ska fylla i användarnamn och lösenord, vet inte varför denna ruta kommer upp! Tryck bara på avbryt så ska det funka som vanligt!

Update: Tydligen hade jag en annan blogg ( en mer privat sådan för bara mig) på samma server vilket gjorde att denna ruta dök upp varje gång. Nu ska det förhoppningsvis vara löst. Säg till annars om denna ruta fortfarande dyker upp :)

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.