Färsk tortellini med bacon och svamp

14 Jul

Häromdagen gjorde vi en otroligt god pastarätt som egentligen skulle passa i kategorin vardagsmat(vill ni ha inköpslista så säg till, jag fixar en isf)! Pasta är ju otroligt gott och lätt att fixa iordning till en bra måltid, speciellt när det är färskpasta! Denna rätt blev lite lik en lättare variant på carbonara med tortellini.

4 portioner tortellini(vi använde ICAs Färska tortellini skinka och 3 ostar)
1 paket bacon
150 g svamp, blandade sorter
2 dl creme fraiche
salt och svartpeppar

Koka tortellini enligt förpackning. Strimla baconet tunt och skiva svamp. Fräs bacon i sitt eget fett och ha sedan i svampen när baconet börjat bli klart. Stek tills baconet är knaperstekt och svampen fått färg. Rör ner creme fraiche och blanda med tortellini. Smaka av med salt och peppar!

10 svar to “Färsk tortellini med bacon och svamp”

  1. Tessie 14 juli , 2012 at 16:56 #

    Det ser verkligen mumsigt ut! :)

    SV:
    Jag har det verkligen super mysigt, kan inte säga mycket annat. Alltid härligt att få vara med familjen <3
    Hur går det med din lilla familj!? :)

    Kramar

  2. Elin 15 juli , 2012 at 12:13 #

    Hehe jag förstår de !
    Blir såklart mycket nytt och nya rutiner med den lilla i erat liv nu! ^^
    Ååh så bra :)
    Ingen fara fina du! Med mig är det toppen! <3

  3. Isabelle 15 juli , 2012 at 12:52 #

    Åh, så gott! :-)

    Jadu vilken bra fråga, haha. Några av nitarna satte jag på ett par jeansshorts och sen får jag se vad jag hittar på med resten av dem :-)

    Kram Isabelle

  4. Helena 16 juli , 2012 at 20:35 #

    oh, måste testa att laga. Hur mår du och lill-tjejen? Kramar

  5. Annika 16 juli , 2012 at 21:15 #

    Mums va gott!

  6. jonna 16 juli , 2012 at 22:02 #

    Gott!!!

  7. Lisa 16 juli , 2012 at 22:07 #

    Älskar pasta :) gjorde en god själv idag! Testar gärna ditt recept med

  8. rhulth 17 juli , 2012 at 19:36 #

    Det där såg jättegott ut :) jag älskar färsk pasta, dock så är det ju svårt att hitta laktosfri så det blir till att göra egen då. Dock har vi inte längre en pastamaskin då den var Es mammas, men kanske ska ta och slå till på en egen vid tillfälle, det är ju så gott.

    Vad skönt att läsa att lilla Elsa nu har fått ersättning och verkar nöjd och glad efter att hon har ätit, jag kan förstå att det heller inte har varit lätt för dig. Man känner sig säkerligen otillräcklig och det måste vara jobbigt mitt bland alla andra känslor som du säkert har. Jag hoppas att det börjar bli bättre nu, tycker också att det är starkt av dig att dela med dig. Det sitter nog många ute i bloggosfären och känner sig ensamma och att många bloggerskor väljer att inte skriva om det jobbiga utan bara det bra (vilket iofs kan vara förståeligt) men ibland kan det vara skönt att få se lite vardag med bland allt det andra. Även om man inte ska snöa in sig på det negativa så att säga. Hur känner din sambo? Är ni båda hemma just nu i alla fall?

    Kramar till er <3.

  9. Jasmine 18 juli , 2012 at 19:25 #

    Mums, absolut en favorit vad gäller maträtter i mitt hem. Tack för inspiration.
    Kram

  10. Heidi 20 juli , 2012 at 10:13 #

    Har inte precis hittat på något kul, har ju jobbat för det mesta. :)
    Jasså, jag hör att lillen har anlänt. :) Så det blev en liten flicka. Grattis till föräldrarna. Njut av tiden då hon är liten. :)
    Kram!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

