Almondys nya moussetårtor

24 Jun

Som ni kanske märkt så uteblev testfredagen i fredags, kände inte för att testa något när det ändå var midsommar och allt. Men det betyder ju inte att jag ligger på latsidan vad gäller att spana efter nyheter.

Almondy har ju släppt 3 nya moussetårtor som jag gärna smakar. De kommer i de fräscha smakerna Strawberry White, Chocolate Truffle och Lemon curd. Perfekt till sommaren när man inte hinner stå och baka moussetårtor eller andra desserter! Älskar såna här färdiga frystårtor som det bara är att tina!

27 svar to “Almondys nya moussetårtor”

  1. Linnea 24 juni , 2012 at 16:47 #

    Åh de såg ju himla smarrigt ut! Mycket smidigt att bara kunna plocka fram :)

  2. Augustifamiljen 24 juni , 2012 at 17:37 #

    Ingen bebis härinne heller ser jag :) för visst var väl du också beräknad till midsommar?

  3. carrå - mamma till Isabella och gravid 24 juni , 2012 at 18:02 #

    Ja det var riktigt tråkigt men vad ska man göra bara gilla läget i princip.
    Haha ja vem vet, de flesta tycks tro det i alla fall! :).

    Ingen midsommar bebis som du trodde ser jag..

  4. elinstenbergn 24 juni , 2012 at 18:06 #

    Vi är beräknade 18/7 så 3 1/2 vecka kvar till BF :)

  5. Emma 24 juni , 2012 at 18:21 #

    Chokladtårtan är supersmarrig!

  6. Linda-Mamma till Alfred 24 juni , 2012 at 19:04 #

    Blev ruskigt sugen på Lemon curd faktiskt!Ja jösses vi har stått i i helgen verkligen haft supertrevligt!Vardag imorgon igen och det skall bli ganska skönt…besök o fixanded o en liten på det tär på krafterna…=)
    Men ack saknar Mia rdan!

  7. Pernilla 24 juni , 2012 at 19:20 #

    Jag har sett dem på Ica men har ej provat dem ännu, får nog göra det snart =)

  8. Annika 24 juni , 2012 at 21:25 #

    Det är så nimt när man bara tinar och sedan är det bara att smaska i sig!

  9. Vivi 24 juni , 2012 at 21:35 #

    Mmmm såg inte helt fel ut ! Det verkar ha varit en bra midsommar trots att inget ”har hänt” men enligt mina beräkningar är det ju några små dagar kvar *hi hi hi*
    Ska försöka fixa utmaning i början av nästa vecka också, lovar… det har bara varit lite mycket nu det senaste … och då har vi ändå inte gjort något alls under midsommar helgen i princip :)
    Massa kramar fina du !

  10. rhulth 24 juni , 2012 at 21:36 #

    Jag har allt sett dem där i frysdiskarna, men dessvärre är de ju inte laktosfria, dock är deras kladdkaka det om jag inte minns fel. Men ifall du smakar dem, så vet jag ju i alla fall att jag finns med på ett hörn ;). Du får äta för 2½, hihi.

    Det verkar som att du har haft en jättehärlig midsommar, jag är glad för din skull! Hoppas att det känns bra allting, hur är det med dig och bebis?

    Sv: Tack så jättemycket, vad glad jag blir att du gillar headern och bloggnamnet, jag tänkte att det var på tiden att skapa något lite enkelt och eget. Om man vill skapa ett namn för sig i bloggosfären så måste man ju börja någonstans.

    Nej, dessvärre blev det ingen bakning till midsommar, men det blev god citronglass (Sias laktosfria) med blåbär och jordgubbar, så det var ju ingen fara på taket direkt. Din tårta såg ju dock gudomlig ut, är det svårt att smeta ut grädden sådär på sidan av tårtan? Finns det någon speciell teknik?

    Jag är ingen pastaexpert egentligen, jag följde något recept på nätet, men jag brukar ta typ 4dl mjöl (2dl vanlig och 2dl durum) och sedan två stycken Stora! ägg. Det är allt, inget vatten eller så. Men det är jobbigt att knåda till degen men man får stå ett tag tills den arbetas ihop och blir slät och sedan ställer man den i kylen ca. 1h. Därefter så får man knåda ännu mer, man ”sliter” av mindre bitar av pastaklumpen bearbetar den så att man kan köra den genom pastamaskinen. Vår får inte komma i kontakt med vatten, men jag vet inte hur det är med andra pastamaskiner. Om man märker att degen är klibbig, så kan man behöva tillsätta lite mer vanligt mjöl. Vi gjorde felet senast att vi använde rätt små ägg, pastadegen blev då rätt torr. Man ska egentligen kunna göra alla pastaknyten och samtidigt lägga ned dem i vatten, då det är viktigt med koktiden (ca. 3 min, beror också på hur tjock degen är). När de flyter upp till ytan i pastavattnet är de i princip klara, sedan beror det på hur man gillar sin pasta också, jag gillar den al dente.

    Tortellini är egentligen väldigt lätta att göra. Man kör pastadegen igenom pastamaskinen tills den blir slät och avlång och rätt tunn. Vi gjorde rundlarna (som du kan se på bilden i mitt inlägg) med hjälp av en termosöppning dessa penslas sedan i ena kanten, lite som en nymåne (alltså mindre än hälften) och sedan läggs innehållet i mitten, en väldigt liten klick. Man vänder sedan över halvan av cirkeln över den andra och tycker till (jag brukar trycka lite med en gaffel i kanten så att den verkligen håller) sedan så viker man runt…det är svårt att förklara :) men det finns bra video på YouTube. Du kommer att lyckas jättebra, jag lovar!

    Kramar!

  11. jonna 24 juni , 2012 at 21:42 #

    Tack snälla :))

  12. åh e där måste jag kolla in :D

  13. Diana 25 juni , 2012 at 09:21 #

    Jag har inte testat dem, daimen är min stora favorit. :)

  14. Isabelle 25 juni , 2012 at 10:07 #

    Mums så gott det såg ut! :-D

  15. Thessan 25 juni , 2012 at 10:19 #

    det var mkt att göra på jobbet men det gick ok ändå, nu har jag fyra härliga veckors semester framför mig =) Hoppas du hade en bra midsommar

  16. Alexandra - kärlek på tallrik 25 juni , 2012 at 11:12 #

    Mmmm, moussetårta :D Brukar inte köpa färdiga tårtor så ofta men de här ska jag nog ge en chans – i alla fall strawberry white om den innehåller vit choklad, det är jag så svag för <3

  17. elinstenbergn 25 juni , 2012 at 11:22 #

    Ja de förstår jag! Denna eviga väntan ;) men de är värt de :)

  18. Merei 25 juni , 2012 at 11:35 #

    åh så gott!

  19. LIENE 25 juni , 2012 at 11:59 #

    Åh det ser så gott ut!

  20. Lisa 25 juni , 2012 at 13:02 #

    De är underbart goda :) jag bjöd kollegerna på dessa och väldigt smarriga är dem :) strawberry white var fantastisk!

    Tack för pepp, det behövs nu ;)
    Kram

  21. Emelie - Mamman som älskar vitt 25 juni , 2012 at 17:57 #

    Snart är bebis här :) längesedan jag kikade in, men har nu läst ikapp!
    Spännande. Kram!

  22. Carro 25 juni , 2012 at 20:42 #

    Moussetårta är sååå gott!! Men vet inte om de där är goda just…

  23. sofie mumsfillibaba 25 juni , 2012 at 22:08 #

    Har sett dessa och verkligen lockad att testa! Kan bara inte välja vilken…

  24. Fotograf Malin Sundin 26 juni , 2012 at 09:42 #

    mums!

  25. Lisa 27 juni , 2012 at 16:16 #

    Hur var tårtan med lemon curd? Det var nämligen den som jag tyckte var intressantast :)

    Självklart skulle en guidad tur vara väl värt att följa med på just för att som du säger, man får se allt ur ett civilt perspektiv! :)
    Åh, det är ju riktigt snart, så jag förstår att du börjar vara lite otålig. Men den som väntar på något gott…

    Lät som att du hade en riktigt fin helg! Min midsommar bestod av dagar i stallet, jobb och jordgubbsfrosseri! :) kram!

  26. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 28 juni , 2012 at 07:57 #

    Dessa ser så himla goda ut:) Du får tala om ifall du provar dem!

    Någon bebis än?
    Kram

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

