Arkiv | 16:03

Almondys nya moussetårtor

24 Jun

Som ni kanske märkt så uteblev testfredagen i fredags, kände inte för att testa något när det ändå var midsommar och allt. Men det betyder ju inte att jag ligger på latsidan vad gäller att spana efter nyheter.

Almondy har ju släppt 3 nya moussetårtor som jag gärna smakar. De kommer i de fräscha smakerna Strawberry White, Chocolate Truffle och Lemon curd. Perfekt till sommaren när man inte hinner stå och baka moussetårtor eller andra desserter! Älskar såna här färdiga frystårtor som det bara är att tina!

Marknadsfynd

24 Jun

Jag har ju inte visat vad jag fyndade på marknaden i torsdags. Som på alla marknader fanns det ju självklart massa godsaker som marknadsgodis såsom kolor, remmar, brända mandlar och konfekttyrer. Nötter i mängder och cocostoppar är ju andra självklarheter på marknad. Det är inte bara godsaker man kan hitta på marknad, jag köpte även en jätteförpackning med spritspåsar, 50 st innehöll den närmare bestämt. Ica har ju bra spritspåsar men deras askar innehåller bara 10 st. Några muffinsformar köpte jag med så nu kan här göras cupcakes i mängder!

Men man får ju inte heller glömma att köpa färska snittblommor när man är på marknad! Nu är hemmets alla vaser fulla med midsommarblommor, rosor, gerbera och liljor. Det är som ett helt nytt hem!

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.