El Glassico

7 Jun

Inte visste jag att radiokanalen Mix Megapol gett sig in i glassbranchen. I ett samarbete med Triumfglass har de tagit fram El Glassico, en jordgubbsglass med blåbärssylt, brownie och marshmallows. Hur gott låter inte det?? Dessutom går 5 kr för varje såld glass till Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Sälja endast i Göteborg så ni får åka dit om ni är riktigt sugna!

14 svar to “El Glassico”

  1. Diana 7 juni , 2012 den 16:05 #

    Jordgubbe och blåbär lät kanske lite väl mycket, men brownies och marshmallows lät ju inte fel. 🙂

  2. anniepiie 7 juni , 2012 den 16:40 #

    oj, där ser man. 🙂 Ska till gbg i sommar så får väll se om de fortfarande finns då! 😉 hihi SV: Fjugesta ligger en bit utanför örebro! 🙂 Så en bit ifrån kalmar vill jag lova… Hade en underbar dag! 🙂 Kram

  3. carrå - mamma till Isabella och gravid 7 juni , 2012 den 19:18 #

    Ja helt galet bara från en dag till en annan!. Isabella magen sjönk först i v.37 (den var låg hela tiden fram till v.35 sen hög två veckor och sen sjönk den, haha). Svårt att svara på hon föddes två timmar efter BF med iom att jag blev igånsatt pga värkar som inget gav så hade hon säkert väntat ett par dagar till men 5 dygn med värkar var med än jag pallade därav igångsättningen 😉 :P.

    Ja men precis, visst är det så!

  4. Sara 7 juni , 2012 den 19:46 #

    Vad kul att jag hitta din blogg!Så mkt inspirerande recept på både de ena o andra:)
    Du verkar ju jätte duktig på mat och bak:)

  5. Fröken M 7 juni , 2012 den 20:22 #

    Det lät som en riktigt höjdare,
    men det kanske är lite väl långt att åka till göteborg för lite glass… 🙂

  6. Katarina 7 juni , 2012 den 22:02 #

    jaha, måste man åka till Göteborg för glassen.. 😉 Då blir det ingen glass på ett tag.

  7. Jaha, i Göteborg alltså, då får jag testa den då 🙂

  8. Annika 7 juni , 2012 den 22:26 #

    inte jätterolig design dock :/

    och nej nej nej, ingen förlovning här ente haha:) det var bara en ring!

  9. Jessika - Jordgubbsdrömmar! ♥ 7 juni , 2012 den 23:41 #

    Härligt med en glass som ”gör gott” 🙂

  10. Carro 8 juni , 2012 den 00:45 #

    Mmmmums!

  11. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 8 juni , 2012 den 08:40 #

    Jo det är ju så när man har sambo så är det väl inte speciellt ofta man kan ha tjejkväll och sådant. Inte eftersom min sambo oftast vill vara med mig när han inte jobbar och han har ju inga vänner här heller utan det är vi två, men det duger, men önska kan man väl.

    Hihi ja det ska bli mysigt att träffa min vän, vi ska kika inne i Nordstan och sådant där så det blir säkert roligt. Synd bara att jag är så satans hängig och sjuk ännu:( Men det ska gå ändå det här.

    Okej, det blir inget bak i helgen då?

    Kram

  12. Thessan 8 juni , 2012 den 09:00 #

    Tack så jättemycket fina du! Ja det är en härlig känsla när hela stan fylls av glada människor, sång och blommor =) Tyvärr hann jag inte se så mkt för jag jobbade. är allt bra med dig?

  13. matilda 8 juni , 2012 den 10:21 #

    låter gott! 🙂

  14. ndailinda 8 juni , 2012 den 17:01 #

    Det hade jag inte heller någon aning om. Men håller med om att det lät gott.
    Synd att det bara säljs där!

Lämna en kommentar