Arkiv | 16:22

Mandelmjöl och vaniljpulver

2 Jun

Nu kan jag baka järnet här hemma! Efter en tur på Maxi har jag nu mandelmjöl och vaniljpulver! Mandelmjöl känner vi ju igen från macaroon-baket men det passar även till att baka LCHF-bröd, pajer eller panering till exempelvis fisk. Perfekt då det är glutenfritt också. Vaniljpulvret är malen vaniljstång som används mycket i LCHF-desserter men funkar kanon i all bakning istället för vaniljstång. Vill du kan du använda det för att göra eget vaniljsocker som då smakar ännu mer äkta vanilj istället för vanillinet(detta framställs ur rutten gran).

Det är alltså specialkostråvaror som gärna kan användas i ”vanlig” bakning!

Lösenordsskyddad: Gissningar

2 Jun

Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll:

Guider till mina sommarstäder

2 Jun

Förra året la jag upp en Sthlmsguide och en Karlskronaguide för sommarbesöken. Nu lägger jag upp dem igen, något uppdaterade. Guiderna innehåller mina favoritrestauranger, caféer och butiker. Vill du ha något att göra så är det bara att fråga!

Eleonores Karlskronaguide

Eleonores Stockholmsguide

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.