Arkiv | 16:00

Estellebakelsen

13 Maj

Denna lilla godbit hittade jag på TreG när jag gick dit för att köpa lite fika. Det är en Estellebakelse som jag haft mina mistankar på att den skulle komma. Många konditorier och caféer tar just nu fram tårtor och bakelser inför det stundande dopen 22 maj. Det är bageri/konditoriföretaget ÅSÖ som gått ihop med organisationen Din bagare och Arla och gjort en läcker liten bakelse. Bakelsen består av en tunn mandelmarängbotten, hallongele och vitchokladmousse. Bakelsen är otroligt söt, men vad kan man förvänta sig med dessa ingredienser?

Sveriges bagare och konditorer som stod bakom Kronprinsessan Victoria och Daniels bröllopstårta som kunde köpar runt om i landet kommer dessutom sälja rosa prinsesstårtor dagen till ära. Där kommer även en summa av vinsten gå till Victoriafonden.

 

Matchipsen tar över hyllorna

13 Maj

Jag är nog inte ensam om att inte förstå mig på denna trend med matsmak på chips! Efter att ha smakat pizzachips från Polen är jag inte helt övertygad om att detta kan vara gott. Varma mackor som ska smaka skinka och ost, Cheeseburgerchips som ska smaka just cheeseburgare, bakad potatissmak på potatischips? Nej detta är ingen hit hos mig!

Har du smakat någon av dessa chips, vad tycker du?

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.