Arkiv | 15:30

Hösten blir full av nyheter!

29 Aug

Tidigare i veckan efterlyste jag tips och idéer till hösten. Jag var ute efter en nystart och ville ha er hjälp till fler recpet och annat kul. Ibland kör man fast och behöver andras syn på saken. Jag fick många härliga tips och som utlovat premeras de bästa med länkar!

Ida vill se mer vardagsmat-recept. Enkelt, billigt och gott ska det vara!

Julia vill se mer populära bakverk och godis såsom macarons, cakepops och cupcakes!

Kajsa vill få fler recpet där man inte behöver ugn!

Linda och Madde vill se fler allergivänliga recept!

Liene vill se mer recensioner av caféer så man vet vart man ska gå, eller inte gå!

Jasmine vill se mer recept på godis t ex praliner, chokladbollar, julgodis etc!

Ida  och Helena vill se lite mer komplicerade recept i en steg-för-stegversion!

JD vill se fler recept på smörgåsröror och andra pålägg!

Utöver dessa idéer jobbar jag på en annan kul idé som jag vet att ni kommer gilla, så håll utkik!

Ellis Skagenröra

29 Aug

Om det är något jag är svag för när det kommer till röror och annat så är det just skagenröra! Detta blir en lättare skagen då den innehåller creme fraiche och endast lite majonnäs, vill du kan du ersätta creme fraichen med lättmajonnäs för en mer fast röra.

Passar utmärkt till skagentoast, fyllning i avocados, i baguetter, fyllning  i smörgårtårta etc!

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.