Arkiv | 15:59

Marabou Orient

28 Aug

Nu kommer snart en ny smak av våra kära Marabou-kakor. I sommar har vi kunnat smaka på Karibien men nu i höst rör vi oss österut mot Orienten. Den nya smaken heter just Marabou Orient och är smaksatt med Dadlar och pistagenötter. De som hittills lagt vantarna på ett ex har tyckt om den! Jag kan tänka mig att den kommer likna Frukt och Mandel. Den kommer ut i butik någon gång under de kommande veckorna.

Men vänta inte för länge med att smaka den, det är en Limited Edition!

Nya Skafferiet är det nya favoritstället

28 Aug

Jag har tipsat om stället tidigare men då har jag bara spanat in deras sortiment av delikatesser, macarons och annat smått och gott. Men nu har jag även ätit en underbar lunchbuffé där.

Jag pratar naturligtvis om Karlskronas eget Nya skafferiet. De bjuder på en underbar lunchbuffé men pajer, kallskuret, sallader, oliver, tzatziki och massa annat läckert. Som jag brukar säga till gästerna på båten är det svårt att inte ta för mycket när det finns så mycket gott och välja på. Det gäller även på Nya Skafferiet trots att buffén är mindre men minst lika läcker! 90 kr är helt klart ett värdigt pris!

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.