Rullande gatukök

2 Aug

Överallt längs Ströget kan man hitta små vagnar och take awayställen där de säljer crêpes, majskolvar, china-woklådor, pizzaslices, juicer och annat. De har helt klart anammat trenden att ta något att äta och dricka i farten. I Sverige och övriga sverige gillar vi denna trend men gatuköksvagnarna är inte alls lika vanliga. Kanske krävs det mer för att få ha ett rullande gatukök här.

Vi stannade till vid detta ställe, The Pancake Company efter att i 2 dagar ha suktat efter en crêpe. Vi valde varsin med nutella och banan som gräddades och veks ihop framför våra ögon. Den varma crêpen smälte nutellan och värmde bananen till en ljuvlig blandning. Den var otroligt smarrig och väl värt väntan!

3 svar to “Rullande gatukök”

  1. Emelie - Mamman som älskar vitt 2 augusti , 2011 at 20:25 #

    Mummma… ät supersmarrigt!!!! :-) Kraaaamar

  2. Katarina 3 augusti , 2011 at 09:28 #

    Gyy så glad jag är att jag återfunnit din blogg! :D Det var länge sen nu jag läste men nu har jag läst ikapp känns det som. Och åtaliga nya grejer jag måste baka har jag ju hittat! Härligt! :D

    Hoppas allt är bra med dig! :)

    Kram

  3. Pernilla 3 augusti , 2011 at 16:19 #

    Det är så mysigt med ”rullande gatukök”. Det är ju det här istan när det är Kristianstadsadagarna men inte annars…väldigt synd tycker jag.

    Är ju såå gott.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

